Над 450 пътни знаци за забранено паркиране са били премахнати през двата почивни дни в Пловдив, потвърди зам.-кметът по транспорта Александър Държиков.
Специалната комисия, назначена да обследва улиците, забранени за паркиране по време на управлението на Славчо Атанасов, е установила, че близо 80% от знаците на местата за вдигане с паяк, са били поставени незаконно.
Съгласно Закона за движение по пътищата, автомобили могат да се вдигат само тогава, когато пречат на пешеходците, на движението или представляват опасност за останалите превозни средства. В предаването "ПРЕДАЙ НАТАТЪК" по Дарик радио станая ясно, че през последната година паяците в Пловив са вдигали колите абсолютно незаконно. Става въпрос за средно по 2 000 автомобила месечно, потвърди още Държиков.
В момента в града са останали под 400 знака за забранено паркиране и предупреждение за вдигане с паяк, повечето от които по големите булеварди като “България”, “Васил Априлов”, “Руски”, “Мария Луиза” и др. Собствениците на неправилно паркиралите автомобили, на места, на които няма знаци, ще бъдат санкциониран само с фиш. Целта е да се постигне обратния ефект – да се събират пари от глоби и фишове, а да се вдигат по-малко коли, т.е паяците да извършват предимно регулираща, а не наказателна дейност, разясни зам.-кметът.
От днес стартира процедура по прекратяване на скандалния договор с паяците, подписан с Консорциум "Паркинги и гаражи" 3 дни преди края на мандата на Славчо Атанасов. Тъй като заложените неустойки по договора са много големи, все още няма яснота колко дълго време ще продължи процедурата по прекратяването на контракта, но дотогава и след това паяците ще продължат да вдигат автомобили.
Крайната цел е Община Пловдив да закупи собствени паяци.