След среща на ръководството на БДЖ със синдикати и министър Ивайло Московски, той обясни, че са обсъдили план за оздравяване на "БДЖ-Товарни превози". Срещата се налага, тъй като Агенцията по приватизация е заявила, че няма интерес за приватизиране на дружеството, предаде репортер на novini.bg.
По принцип решението на българското правителство е компанията да бъде приватизирана. Представителите на двата синдиката КТ Подкрепа и КНСБ заявиха, че те никога не са били съгласни с тази процедура, както и оздравяването на БДЖ да е за сметка на концесията на Летище София. Не може държавата ни да подценява развитието на железопътния транспорт. Товарните превози са основата и гръбнака на всяка една икономика. Всички държави развиват този вид транспорт, а ние целенасочено го убиваме. Получава се така, че дотираме чужди автотранспортни компании.
Синдикатите определиха, че до този момент е липсвала стратегия за развитието на този сектор и настояват за среща с министъра на финансите Владислав Горанов, на транспорта Ивайло Московски и ресорния вицепремиер.
За да се получат гаранции, че държавата иска и има интерес за оздравяването на БДЖ-Товарни превози, от компанията отчетоха, че през последните години БДЖ намалява загубите, дори се надяват да излезе на положителен финансов резултат.
Московски уточни, че стратегията, изготвена за оздравяване на компанията е в Брюксел, за да се получи одобрение и да се търси финансиране.
През последните години задлъжнялостта на холдинха е намалял на половина. ако е бил 850 милиона лв., в момента е 458 млн.
Относно съкращаването на хора, от ръководството на холдинга, обясниха, че е рано да се дадат конкретни цифри, тъй като все още не е изготвен анализа. А синдикатите обещаха, че ще защитят всеки един работник от компанията и няма да допуснат нито един от тях да остане на улицата.