Близо 600 сигнала за месец в Агенцията по храните

share

За първия месец от функционирането на телефона на потребителя (18 април-18 май) и чрез онлайн формата в Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) са приети 594 сигнала и запитвания от граждани. Обработени са 559 от тях, а 35 са в процес на обработка. Това съобщиха от агенцията.

В първия ден - 18 април, на телефона на потребителя са регистрирани най-много сигнали и запитвания - 62. За периода 18 април-18 май най-много постъпили сигнали и запитвания са от София-град - общо 267. Единствената област, от която няма регистрирани обаждания на тел. 0700 122 99, е област Кърджали.

През първите две седмици - 18-30 април, на телефона на потребителя са постъпили общо 400 сигнала и запитвания. Пиковият период на постъпване на сигнали е бил през почивните дни около Великденските празници - 22, 23, 24 и 25 април.

Сигналите за хранителни продукти, хранителни добавки и напитки са преобладаващи - 473. Четири на сто, или 22 са сигналите по други проблеми - с бездомни кучета, хуманно отношение към животните, животновъдни обекти, животински пазари и други.

Най-честите сигнали са свързани с некачествени продукти според преценката на потребителя - общо 145. Сигналите за развалени продукти или продукти с необичайно съдържание са 108. Трийсет и две обаждания са регистрирани за продукти с изтекъл срок на годност.

Водещи новини

Още новини