През 2015 г. в Комисията за защита на потребителите са постъпили 20 453 жалби и сигнали

share

През 2015 г. в Комисията за защита на потребителите /КЗП/ са постъпили 20 453 жалби и сигнали, съобщиха от институцията.

Най-често жалбите и сигналите са за възникнали казуси, свързани с комуникационна техника /37 процента/, с обществени услуги /19 процента/ и с битови уреди /11 процента/. Следват ги жалбите за ползване на битови услуги /6 процента/ и за купуване на обувки и кожени изделия /6 процента/. Пет на сто от жалбите са за дефектна аудио-визуална техника. Гражданите са търсили съдействието на КЗП и при ситуации, свързани с пазаруването на храни и напитки /3 процента/.

Най-малко са оплакванията за ползване на туристически услуги, потребителски кредити и покупки на облекла.
С 12 процента се е увеличил през 2015 г. броят на решените в полза на потребителите рекламации спрямо 2014 г., отчитат от КЗП.

По-голям е и процентът на случаите, в които КЗП е успяла да помогне на гражданите извън жалбите за рекламации. Например при казуси, свързани с онлайн-пазаруване. Този сектор бележи и най-голям спад на нарушенията. С около 35 процента е намалял през миналата година броят на случаите, в които търговците в интернет не са предоставили задължителната по закон преддоговорна информация /данни за доставчика, условия за продажбата, съществени характеристики на стоките/. Близо два пъти по-рядко се среща и най-често констатираното в предходни периоди нарушение - съкращаването на 14-дневния срок за безусловен отказ от онлайн-покупка.

Добър знак е, че продължава да расте броят на хората, които се обръщат към КЗП, тъй като това означава, че има повишено доверие в институцията и по-висока потребителска култура, коментира председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

Водещи новини

Още новини