Над 40% от мобилните камери не работят

Bulphoto
share

Над 40% от мобилните камери за контрол на скоростта са повредени и не могат да се ползват, каза за “24 часа” комисар Бойко Рановски, началник на Пътна полиция.

Причината е, че тече обществена поръчка за изпълнител на поддръжката им. Те ще бъдат ремонтирани, когато се сключи договор с фирма.

За разлика от мобилните устройства, които са от един доставчик и нямаха договор за поддръжка, при стационарните камери, които издават електронни фишове, няма такъв проблем. За тях има валиден договор за поддръжка и се ремонтират редовно, когато има нужда от това.

Обществената поръчка е от края на миналата година, очакваме до месец да има договор и всички мобилни камери да влязат в действие, каза още комисар Рановски. Въпреки че около 88 от мобилните камери не работят, останалите са регистрирали 15 хиляди нарушения на позволената скорост само за декември.

През септември уловените джигити са били 17 хиляди, а през летните месеци - средно по 25 хиляди. От Пътна полиция казват, че намаляването на броя на регистрираните нарушения не се дължи толкова на повредените мобилни камери за контрол на скоростта, колкото до зимните условия през декември, които не позволяват развиването на високи скорости.

Обществената поръчка за поддръжка на мобилните камери вече е затворена, но още няма сключен договор по нея, показа проверка на “24 часа”. Тя е на стойност 207 хил. лв. без ДДС. Предвидено е до 31 март да бъдат ремонтирани развалените мобилни устройства за контрол на скоростта и да се поддържат всички 148.

Победителят ще бъде задължен да поддържа камерите в изправност в следващите 2 г.

Продължава да има проблем при връчването на електронните фишове от мобилните камери, съобщи още началникът на Пътна полиция комисар Рановски.

След като се изпратят по куриер на нарушителите, 50% от тях се връщат, защото получателите не са открити на адреса. След това започва процедура по издирването на джигитите. При посещението им обаче често домакинът казва, че лице с такива имена не живее на адреса или не са го виждали отдавна.

Така от половината невръчени електронни фишове се връщат още 25%.

Ако нарушителят не е открит на адреса и е санкциониран с фиш, той обжалва в съда и печели, защото според закона глобата не влиза в сила, когато не е подписана.

В промените в Закона за движение по пътищата този проблем е решен. Предвидено е, след като сниманият нарушител не е открит на адреса си, глобата му да се обяви в интернет сайта на МВР и от този момент да се счита за влязла в законна сила. Промените в закона преминаха успешно през ресорните комисии в парламента.

Заради поредния политически скандал и парламентарния контрол обаче тази точка от дневния ред не стигна до гласуване в пленарната зала. Така проблемът с връчването на електронните фишове ще се отложи.

От началото на 2016-а до 31 януари са загинали 34 души по пътищата, а ранените са 496, сочи статистиката на МВР. С опасност за живота са 18 души. Основната причина за катастрофите с жертви остава високата скорост.

През 2015 г. загиналите на пътя са 680 души. Тревожната статистика на ръст при жертвите е още от 2013 г., когато те са 601, а през 2014-а - 661. Жертвите при катастрофи се увеличиха с над 10%, след като Върховният административен съд отмени налагането на глоби от мобилните камери. След това се наложи промяната в закона, която да ги върне съобразно решението на магистратите.

Статистиката показва, че след като те заработиха отново, само за година са регистрирани два пъти повече нарушения на скоростта. От 123 хиляди преди те са скочили двойно.

Водещи новини

Още новини