7 часа ще е пътят с влак до Бургас заради ремонти

Булфото/Архив
share

БДЖ пусна с новото разписание бърз влак с предварителна резервация (така наричат бившите експреси - б. р.) от София до Русе. С него пътуването е с 40 минути по-малко, отколкото с бърз влак и то е малко над 6 часа. Цените на билетите за новия експрес бяха увеличени от 19,40 на 25 лева. След реакция на русенци, които са ползвали този влак по-скоро като регионален, компанията свали категорията от бърз влак със задължителна резервация само бърз влак и върна цените. Това съобщи в петък шефът на пътническите превози Димитър Костадинов. 40-те минути по-малко пътуване оставали като бонус.

С автобус разстоянието от София до Русе се вземало за 4,45 часа, а цената е 23 лв. БДЖ коригира някои решения, въведени със зимното разписание. Съобразила се е с исканията на общината в Своге разписанието на влаковете да е съобразено с началото на часовете на учениците.

В направлението София-Лакатник има промяна за два сутрешни влака, които не спират на спирките Бов и Церово. Един от влаковете е само до Своге. Влакът, който пътува до Лакатник, в момента е до Своге. Той ще продължи до Лакатник, за да се удовлетвори искането на нашите клиенти, каза Костадинов.

Друга реакция от пътниците е за спирането на бившия експрес “Чайка” от София до Бургас. Костадинов заяви, че това се прави заради ремонтите на трасето. През тази година влакът се е движел със закъснения и не е предлагал добра услуга.

През 2016 г. за половин година щяло да бъде спряно движението по подбалканската линия, което означавало “Чайка” да пътува през Пловдив, където е маршрутът на други влакове от София за Бургас. На въпрос на “24 часа” за колко време пътува от столицата до Бургас най-бързият им влак, отговорът бе - 7 часа.

В начална фаза е разработката да има карти за градски транспорт и за крайградски влак. Водят се разговори със столичната община. За да се направят обаче т. нар. тактови графици - през определен брой минути, трябват нови мотриси.

Шефът на холдинг БДЖ Владимир Владимиров каза, че дълговете на БДЖ са намалени със 70 млн. лв. и са под 500 млн. лв. Към банките кредиторки вече са 295 млн. С идеята да се дадат парите от концесията на летище София за БДЖ компанията ще може да погаси задълженията си и да купи нови влакове.

Водещи новини

Още новини