Вицепремиерът и министър на труда и социалната политика Ивайло Калфин се срещна днес с изпълнителния директор на УНИЦЕФ Антъни Лейк, който е на работно посещение в България, съобщи пресцентърът на министерството.
В хода на разговорите Антъни Лейк е предложил предефиниране на схващането за бедността. И Ивайло Калфин, и Антъни Лейк са изразили съгласие, че данните, с които се измерва бедносттa не бива да са средноаритметична величина, тъй като по този начин трудно се отчита все по-нарастващото неравенство в общността.
По време на разговора, Калфин и неговият гост са обсъдили сътрудничеството между министерството и УНИЦЕФ в грижата за децата. "Резултатът от добрата работа между двете институции може да бъде даван за пример не само в региона, но и отвъд него. Убеден съм, че това сътрудничество има основание да се развива и да се задълбочава, защото и двете страни имат какво да учат една от друга", е коментирал по време на срещата Антъни Лейк.
Министър Калфин е припомнил, че в резултат на процеса по деинституционализация на деца в България, за реализацията на който министерството си партнира и с УНИЦЕФ, у нас вече всички институции за деца с увреждания са закрити, а децата са настанени при приемни семейства или в среда, близка до семейната. "Осигуряването на адекватна грижа, включително медицинска и социална, на изоставените деца с увреждания, е приоритет на страната ни. Бяхме си поставили цел, до края на 2015 г. да няма дете с увреждане в институциите и я постигнахме. Процесът по деинституционализация на децата от институциите продължава и след децата с увреждания, тя ще продължи и постепенно ще обхване всички изоставени деца. Това, което правим за тях е - работа с биологичните родители и реинтеграция, настаняване в приемни семейства, осигуряване на близка до семейната среда", е коментирал министър Калфин.
В разговора между двамата, изпълнителният директор на УНИЦЕФ е повдигнал темата за международните осиновявания, изразявайки мнение, че по отношение на децата с увреждания, тези осиновявания често се оказват най-добрата възможност за живот в семейна среда.
Двамата са обърнали особено внимание и на ранното детско развитие и последствията, които ранната интеграция има върху последващото формиране на психиката на децата.