Българите били доволни от културните и развлекателни услуги

share

Проучването на Европейската комисия "Индекс на потребителските пазари" показва, че българите са най-доволни от услугите в областта на въздушния транспорт, козметичните, културните и развлекателни услуги, съобщават от асоциация "Активни потребители".

Най-ниско са класирани доставчиците на електроенергия, ипотечните кредити и посредниците на недвижими имоти. Асоциация "Активни потребители" предупреждава, че топлофикационните услуги не присъстват в класацията. Заради спецификата на топлоснабдяването в повечето европейски държави, потребителите са давали мнението си за доставчиците на природен газ, но не и за топлофикациите.

Както и през 2010 г., пазарите на услуги продължават да са слаби, като финансовите и мрежовите услуги са под средното ниво. Трите най-ниски показателя са за потребителските пазари на инвестиции (включително пенсии и ценни книжа), услугите в областта на недвижимите имоти и ипотечните заеми.

С няколко изключения (колите втора ръка, автомобилните горива), пазарите на стоки са започнали да работят значително по-добре, пише в съобщението. В сравнение с 2010 г. пазарите на електроенергия и горива са се влошили най-много, което може да отразява и нагласите на потребителите за цените на електроенергията и горивата.

Като последващи действия Европейската комисия ще направи две пазарни проучвания за:
- Потребителския кредит, където резултатите са лоши, особено по отношение на доверието и възможността за сравнимост на офертите.

- Пазара на горива, който се класира на предпоследно място сред пазарите на стоки и е четвъртият по големина дял в бюджета на домакинствата.

България няма традиция за извършване на подобни задълбочени проучвания. За подпомагане на потребителските организации за последните три години в бюджета на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма бяха предвидени общо 240 000 лева, от които са предоставени едва 40 000 лева, допълват от асоциацията.

Водещи новини

Още новини