Логото и слоганът на детската "Евровизия" ще рекламират България

share

БНТ започва работа по създаването на лого и слоган на българското домакинство на Детската Евровизия 2015, които най-добре да представят България. Това съобщи днес на среща с медиите генералният директор на БНТ Вяра Анкова, цитирана от 24 часа.

Освен нея, на срещата присъстваха и изпълнителният директор на телевизията Симеон Касабов, програмният директор на БНТ 1 Севда Шишманова и Йоана Левиева-Сойър, Мениджър „Специални проекти“ в БНТ 1. Поводът за пресконференцията бе новината, която БНТ оповести вчера, че страната ни ще бъде домакин на 13-ото издание на Детската Евровизия.

Вяра Анкова съобщи, че страната ни е получила разрешение на официалното лого да бъде изписано името на България, а не каквато е практиката – на града-домакин. По този начин можем максимално пълно да се възползваме от шанса да рекламираме държавата си чрез конкурса.

„Детската Евровизия е уникална възможност както за цялата телевизионна индустрия, така и за България. Това е прекрасна реклама за България, защото цяла Европа ще бъде фокусирана към нас. Редица европейски страни ще говорят за страната ни месеци наред, ще имат представители тук, ще се запознаят с нашата култура и традиции. Ако изчислим това в номинална стойност, то означава много. Имиджовият плюс, който държавата ще получи, е огромен. Както виждате, тук стои името на България, а не на БНТ, защото това е проект на цялата държава и няма как да бъде реализиран без нейната подкрепа. Ще разчитаме и на бизнеса и рекламодателите.“, заяви Анкова.

По реализацията на конкурса ще работят както български, така и чужди екипи. Планирането на бюджета за Детската Евровизия е в твърде начален етап, но предварителните оценки сочат, че той ще варира между 3 и 4 милиона лева. Част от финансирането се осигурява от Европейския съвет за радио и телевизия (EBU).

Стремежът на БНТ ще бъде да убеди повече държави да участват в конкурса. Дебют тази година ще направи Ирландия. До края на август страните могат да подават своите заявки.

Анкова уточни, че решението за избор на залата е било взето от групата от EBU, която посети България преди известно време. Всички елементи, свързани с подготовката и реализацията на проекта, се съгласуват с тях.

„Детската Евровизия е шоу, чиято сценична реализация като мащаб по нищо не се различава от голямата Евровизия. То изисква абсолютно пълно покриване на стандартите, които EBU налагат – същото творчество, техника и сцена. Това е събитие, което може да излъчват дори и държави, които не са членки на Европейския съвет за радио и телевизия.“, каза изпълнителният директор на БНТ Симеон Касабов.

Вече е създадена работна група, в която има представители на Столична община, Министерски съвет и няколко министерства, тъй като стратегията за реализацията трябва да включва насоки за презентирането на София и България. Ще бъде изработен и специален рекламен клип.

Програмният директор на БНТ 1 Севда Шишманова обяви, че есенният телевизионен сезон в обществената медия ще бъде изцяло подчинен на събитията, съпътстващи Детската Евровизия. „Трябва да си дадем сметка за мащаба, отговорността и огромния шанс, които стоят не само пред БНТ, но и пред цялата телевизионна индустрия. Става въпрос за покриване на изключително високи технологични и телевизионни стандарти, предназначени за международна аудитория, които не могат да се сравняват с локалните продукции. Най-важното, в което ще инвестираме, ще бъде персонификацията на българската Евровизия – това, което ще я направи наистина уникална.“, коментира Шишманова.

„Арена Армеец“, в която на 21 ноември ще е финалът на Детската Евровизия 2015, е най-голямата зала в историята на конкурса. Йоана Левиева-Сойър уточни, че очакванията са тя да бъде изпълнена с поне 5000 – 7000 души, тъй като една част от пространството ще бъде заето от сцена. Залата ще бъде домакин на общо три концерта – две генерални репетиции и големия финал. Цените на билетите ще бъдат определени допълнително, но ще бъдат достъпни, допълни тя.

Водещи новини

Още новини