За мен са две версиите – терористичен акт или много тежка неизправност в самолета. Това мнение изрази в сутрешния блок на бТВ бившият транспортен министър и бивш изп. директор на WizzAir Кристиан Кръстев по повод инцидента със самолет в Южна Франция.
Той гостува заедно с бившия главен инспектор по безопасност на полетите Ангел Борисов.
Според Кръстев версията за терористичен акт не се коментира от чужбина, защото спекулациите на тази тема ще са в много аспекти. Докато не бъдат изследвани черните кутии, ще се лансира тезата за неизправност на самолета, смята той.
В рамките на тези 7 минути (преди да се разбие, б.р.) пилотите трябва да овладеят ситуацията, трябва и да подадат сигнал – това не се е случило, подчерта бившият транспортен министър от служебния кабинет на Марин Райков.
Ангел Борисов обаче не се съгласи с тезата за терористичен акт: „При завземане на екипажа терористите правят действия, които е нямало в случая. В този случай самолетът освен, че се снижава, се е и отклонява“.
Борисов лансира една интересна своя теория, според която по време на катастрофата капитанът е отишъл до тоалетната.
„Имало е случай на катастрофи, в които капитанът отива до тоалетната, а вторият пилот си оплита ръцете какво може да направи, защото капитанът взима решения. В случая е непонятно пасивното отношение на екипажа към ситуацията. За мен в кабината е липсвал капитанът“, отбеляза той.
Всеки има физиологични нужди, отбеляза Кръстев.
Иначе и двамата подкрепиха идеята, че тезата за замръзване отпада, а екипажът е бил длъжен да уведоми Земята какво се случва.
„Екипажът е жив, той е длъжен да уведоми земята какво се случва. Веднага трябва да подчертая, че това не е падане на самолета. Той снижава със скорост сравнително постоянна, но това не е аварийно снижение“, отчете Борисов.
Предвид това, че самолетът се движи с такава висока скорост, всеки един пътник знае, че това не е стандартно. Когато се снижат надолу, всички усещат как олекват, посочи Кръстев.
Те усещат ускорението, поправи го събеседникът му.
В момента, в който започне самолетът да се снижава, ние усещаме как олекваме. Аз съм убеден на 100%, че всички пътници в определен момент са знаели, че се движат към земята, продължи обаче бившият министър на транспорта.
Ангел Борисов недоумява действията на самолета.
„Това, което показва радарът – самолетът започва отклонение надясно към Марсилия, загадката е че той прелита района на Марсилия, заминава за Ница и въпреки това той продължава едно снишение и се разбива, екипажът не реагира“, отбеляза той.
Компанията Germanwings е създадена през 2002 година. Всички самолети А320 са около 22-годишни. Практиката в Европа е над 25-годишните самолети да се използват за чартърни полети или да отиват към страни към третия свят, каза още Кръстев по повод спекулациите около възрастта на самолета, който се оказа, че е на 24 години.
Борисов обаче е не мнение, че „както стара риба няма, така и стар самолет няма“. Остарява конструкцията, не техниката, аргументира се той.
Капитанът на А320 отишъл до тоалетна и самолетът се разбил?
- 25.03.2015 | 08:38
- 11800