Нов асфалт върху 30 км шосета ще налее през тази година София, а за мащабната програма са отделени 100 млн. лв. Основни ремонти ще има по 16 ключови трасета в града, заради което ни очакват напролет нови тапи и задръствания. в. За да няма пореден кошмар в трафика и да не се блокира градът, подмяната на инфраструктурата ще се прави поетапно, пише "Монитор".
През лятото е предвиден ремонт на основната артерия на града - бул. “Цариградско шосе” - от бул. “Пейо Яворов” до 4-ти км и от надлеза над бул. “Александър Малинов” до Околовръстния път. Движението там няма да се затваря изцяло, а ремонтът ще се прави с прехвърляне на движението от едното платно към другото. За ремонта на “Цариградско шосе” ще се заделят около 10 млн. лв., а с парите ще се обнови и подлезът при хотел “Плиска”.
Друг проект, който сериозно ще затрудни движението, е изграждането на естакада на въжета на булевардите “България” и “Акад. Ив. Гешов”.
Тя се забави повече от година заради обжалването на заповедта на главния архитект Петър Диков за подробния устройствен план на района. Общината обаче спечели делото на последна инстанция и се очаква издаване на строително разрешение. Ако то не бъде атакувано също в съда, работите ще започнат напролет. Друг ключов проект е изграждането на пробива покрай болница “Токуда”, който ще свърже Семинарията с бул. “Черни връх” през ул. “Сребърна”.
В списъка е и пренареждането на стогодишните павета по бул. “Княз Александър Дондуков”. Те ще бъдат извадени и изцяло пренаредени, за да се отстранят всички хлътвания и пропадания по пътя. Ремонтът там ще е в участъка между Младежкия театър и ул. “Кракра”. Първоначалната идея беше асфалт да смени паважа, защото шофьорите намаляват скоростта на движение и това води до забавяне на скоростта и силен шум. Друг аргумент на кметството беше трудната им поддръжка и липсата на майстори, които да ги редят. По изричното настояване на кмета Йорданка Фандъкова обаче павета ще останат, за да се съхрани духът и визията на автентичния център. Ремонтът предвижда и нови релси за едно от първите трамвайни трасета в столицата. В линиите ще бъдат монтирани специални шумозаглушители, които ще намаляват нивото на децибелите от преминаващите мотриси. Около спирките ще се изградят и перони под формата на малки островчета. Ремонтът ще глътне 10 млн. лв., а ще се пренаредят и плочките по тротоарите.
Едрият калдъръм обаче ще изчезне от булевардите “Прага” и “Монтевидео”, които също трябва да се обновят догодина. Ремонт е предвиден и за кръговото около Руски паметник. Следващите в списъка са булевардите “Сливница”, “Арсеналски” и “Владимир Вазов” - от моста “Чавдар” до “Ботевградско шосе”. След това ще се прави и разширението на бул. “Тодор Каблешков” между “Братя Бъкстон” и “Цар Борис III”. Общината е заложила да изгради и ул. “Обиколна” от бл. 211 до бул. “Копенхаген” в жк “Дружба 2”, за да не газят местните жители в калта, докато вървят към метрото. Ще бъде обновен и бул. “Витоша” между “Патриарх Евтимий” и Южния парк.
Заложена е и реконструкция, ремонт и изграждане на 20 малки улички, като част от тях са в центъра на града, а останалите са квартални. Планира се и ремонт на площада пред Централна гара. Към средата на годината Столична община ще има готовност да започне и строителството на третия лъч на метрото. В рамките на проекта се предвижда изграждането на нови 7 метростанции.
Тапи по 16 булеварда от пролетта в София
- 26.01.2015 | 05:54
- 2334