Не знаем как да развиваме къмпинг туризъм

share

Страната ни няма политика за развитието на къмпингите като алтернативен вид туризъм, смята директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов, цитиран от Агенция "Фокус".

Може да се каже, че България е задраскана на картата на Европа като страна, която може да предлага къмпинг, по начина, по който тази услуга се разбира в Европейския съюз, смята още Драганов

Иначе у нас има прекрасни условия за развитие на къмпинг-туризъм. Той е спонтанен, поддържан от самите къмпингуващи, а не по инициатива на общините и държавата, който могат да създадат политика с цел получаване на допълнителни приходи.

Къмпингите в България обаче са намалели значително през годините след демократичните промени - те са приватизирани, а някои от териториите са застроени. Появиха се редица реституционни проблеми с къмпингите – не е ясно кой ги е приватизирал и дали е върнал земята на жителите на съответното населено място, дали това е направил областният управител, който е продал съответния къмпинг, като държавна собственост, разказа още Драганов.

Къмпингуващите традиционно предпочитат да прекарат почивката си по този начин – в каравана или в палатка. Те се приемат за специфична група туристи, които са създали определени навици. "На къмпинг ходят хора с по-артистични наклонности и по принцип са доста по-културни от средната маса. Това са хора, които знаят как да се забавляват и знаят как да прекарват времето си. Като цяло ходенето на къмпинг е интелигентен вид туризъм”, обясни експертът.

Погрешно е са се мисли, че на къмпинг ходят само бедни хора. Ходенето на къмпинг в Европа не се счита за евтино прекарване на почивката тъй като караваните са доста скъпи. Скъпо е и тяхното техническо обслужване, подчерта Румен Драганов.

Водещи новини

Още новини