Без музика, клиенти няма

share

Ресторанти, хотели и заведения разчитат и на приятната музика в битката за повече клиенти. Модерните летни хитове и любимите ни вечни песни обаче няма да звучат безплатно.

Собствениците на заведения трябва да плащат на изпълнителите за техния талант и труд. Иначе клиентите им ще се веселят на тихо, допълва БНТ.

Вече няколко месеца са в сила новите глоби за заведения, които пускат музика, но нямат договори за авторско право. Държавата затяга контрола и непрекъснато проверява дори и най-малките квартални кръчми.

Близо 90% от заведенията са заплашени с глоба най-малко 2 хиляди лева, максималната е 20 хиляди. От Агенцията по авторско право обещават да бъдат толерантни само по време на абитуриентските балове и да не развалят празника.

От агенцията обаче казват, че нямат за цел да налагат солени глоби и да съсипват бизнеса на заведенията, а да убедят собствениците, че трябва да си уредят договорите за авторско право на музиката, която пускат. Единият от вариантите е договори да се сключват чрез браншовите организации.

Браншовиците сключват договори за колективно купуване на авторски права с агенции като Музакаутор.

Така цената за авторско право на едно заведение може да падне до по-малко от 2 лева на ден. Браншовиците обещават и отстъпки за тези, които вече имат индивидуални договори, но се присъединят към общите.

Освен това браншовата асоциация улеснява процедурата по сключването на договор за авторски права, така собствениците на заведения и хотели си спестяват разправии.

България вече започва да изплаща авторски права и на чужди автори и изпълнители, което вади страната ни от негативни списъци на интелектуални пирати.

Водещи новини

Още новини