"В БДЖ все още има напрежение заради завръщането на Владимир Владимиров в холдинга", заяви в предаването "12+3" по БНР Петър Бунев от Синдиката на железничарите към КНСБ.
Той посочи, че са имали среща с новото ръководство на дружеството и там са били обсъдени идеите за реформа в железниците. Бунев подчерта обаче, че тези идеи са от повече от 4 години, но нито една от тях не се е случила. Синдикатът на железничарите към КНСБ е против приватизацията на "БДЖ – Товарни превози" и ще действа по всички начини тя да не стане, категоричен бе той.
"БДЖ – Товарни превози" е нормално търговско дружество и то може да работи съвсем нормално. Продажбата му няма да помогне толкова за оправянето на БДЖ. Цената, която ще се вземе, ще бъде прекалено ниска, така че едва ли би покрила нещо кой знае какво от задълженията на БДЖ, независимо че те доста намаляха. Видя се, че те от 715 вече са около 560 млн. Това не са кой знае какви задължения. На практика, ако гледаме като паричен поток, то си е на печалба или може да излезе много бързо на печалба. Имам отчета за 9-месечието – не е по-различна загубата от 8 милиона, която е била през 2013-а, и сега през 2014-а. За сметка на това имаме ръст на товарите с 5%, имаме ръст на производителността на труда, имаме намаляване на задълженията от 124 млн. на 109. Има една цифра, която винаги може да бъде намалена – това са амортизациите. При положение че имаш 8 млн. загуба, а 16 млн. амортизация, а знаем, че тези амортизации са фиктивни пари, които се пишат и влошават финансовия резултат, при едно чувствително намаляване на активите, които не се ползват от "БДЖ – Товарни превози", ще падат и амортизациите и разходите ще падат за тяхната поддръжка и буквално за нула време може да излезе на печалба", заяви Бунев.
За идеята за прехвърляне на "БДЖ – Товарни превози" към структурата на НКЖИ, Бунев каза: "Това и преди, и сега го приветстваме. Не пречи, включително "Пътнически превози" и "Товарни превози", да се обединят в един холдинг с Инфраструктурата. Така че това е добра идея".