Година и три месеца след пуска на Дунав мост 2 при Видин-Калафат се извършват ремонтни дейности и се подменя изцяло асфалтовото покритие на съоръжението в посока Румъния България, пише в. Монитор.
Информацията за стартиралите ремонтни дейности беше потвърдена от Владимир Андреев, изпълнителен директор на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост 2 Видин-Калафат". Специално за БТА Владимир Андреев уточни организацията на дейностите и на движението по Дунав мост 2. "От средата на септември на мостовото съоръжение е стартирал ремонт и се подменя изцяло асфалтовото покритие засега на бавната лента в посока Румъния България. Частичен ремонт на асфалтовото покритие се извършва и в една от лентите на платното от България за Румъния", посочи Владимир Андреев.
Ремонтните дейности се извършват от фирмата изпълнител на обекта испанския консорциум FCC, който има все още задължението да извършва гаранционни ремонти съгласно договора. Ремонтът е започнал преди около 20 дни като частичен заради нарушеното асфалтово покритие, уточни Андреев. Към момента е премахнато изцяло асфалтовото покритие на едно от двете платна в посока Румъния България. Там е извършено изцяло фрезоване премахване на старата асфалтова настилка до бетонната плоча на моста. Полага се нова хидроизолация и се поставя ново асфалтово покритие.
Все още е открит въпросът коя е фирмата, която ще извършва контрола при ремонтните дейности, но най-вероятно това ще стане известно в близките дни и ще е лицензирана за целта фирма. Срокът на договора на международната фирма "Инжероп", която осъществяваше надзора по време на строителството на моста, е изтекъл с приключване на строителството на моста, посочи Андреев. Гаранционните условия за поддръжка на съоръжението са различни за различните конструктивни елементи. На бетоновите елементи срокът е 120 години, уточни Андреев.
Независимо от ремонтните дейности в момента няма затруднения в движението по Дунав мост 2. На този етап едната лента е свободна и движението се осъществява нормално. Създадена е временна организация на движението в двете посоки, разказа Андреев. От румънската страна на моста също са се появили дефекти по асфалтовото покритие на инфраструктурата. Отстраняването е в ръцете на румънската държава. Според фирмата строител на пътя, причината за появилите се нагъвания и деформации на асфалта е в резултат на разливане на нафта от тежките автомобили, изчакващи пред граничния пункт, уточни Андреев.