-
17 септември 2014 06:26
- 1419
- 1
Големите булеварди в София ще минат на годишен абонамент за поддръжка през следващите четири години, съобщава "Монитор".
През този период 6 фирми ще си поделят общо 123 млн. лв, за да изливат нов асфалт и да поддържат тротоарите, мантинелите, знаците, шахтите и оттоците в съответния участък. Освен това спечелилите компании ще трябва да налагат контрол върху ремонтите и ще отговарят за състоянието на мостове, пасарелки, водостоци и пешеходни подлези.
Столичната община е пуснала обществена поръчка за избор на фирми, които да се грижат за шосетата. Компаниите ще могат да подават оферти до 27 октомври, които ще се оценяват по най-ниската предложена цена.
В конкурса столицата е разделена на шест зони. Първото каре включва районите „Средец”, „Витоша”, „Лозенец” и „Триадица”. Във втора зона попадат „Овча купел”, „Банкя”, Красна поляна” и „Красно село”. Третото каре е между кварталите „Люлин” , „Възраждане”, „Илинден”, „Надежда” и „Връбница”. Фирмите, които ще пълнят ями в четвърта зона, ще отговарят за „Оборище”, „Сердика” , „Подуяне” и „Нови Искър”. Районите „Панчарево” , „Младост” , „Студентски” и „Изгрев” пък попадат в шестото каре.
Фирмите трябва да имат опит в строителството, да разполагат с определена техника и собствена база. Те ще имат 6 месечен гратисен период да приведат улиците на определеното ниво за поддръжка. Целта е фирмата, която спечели, да разполага с определен годишен бюджет, за да поддържа изцяло пътната мрежа в добро състояние. Тя сама ще преценява каква технология да използва, за да изпълнява ремонтите.
При неизпълнение на някоя задача ще се налага санкция от 5% от прогнозната стойност и годишният бюджет ще се намалява. Идеята е фирмите сами да бъдат стимулирани да използват качествени материали. Шосетата, които са в гаранция след извършен основен ремонт, пък ще бъдат поддържани от изпълнителя само за дефекти, причинени от кражби и вандализъм. Липсващите знаци ще трябва да се възстановят до 7 дни.
Третокласните улици обаче ще продължат да се реконструират по стария начин, а причината е, че общината не разполага с огромен бюджет, който да стигне за въвеждането на абонамента за всички пътища.За кърпенето на дупки кметството всяка година заделя около 25 млн. лв.
Последвайте канала на
Свързани новини
Момчето си отива: Мбапе обяви раздялата с ПСЖ
Крумовград постави под сериозно съмнение европейските амбиции на Локомотив (Пд)
Фрозиноне 0:1 Интер, греда на домакините
Славия се разправи с 10 от ЦСКА 1948 и се върна в битката за Европа
Спрягат национал на България за тим от Серия А, трябва да замести искан от Ювентус
Черноморец се върна играта! Интригата продължава в Ботевград
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Борисов в Сливен: Доказахме, че другите са аматьори и се научаствахме в нагласени мачове
10 май 202418:40
ПП-ДБ откри предизборната си кампания, Петков: Време е властта да дойде при хората
10 май 202418:50
Новаков за Мария Габриел: Тя е част от нашия екип, който се занимава с международна политика
10 май 202421:47
Лорер: В Европейския парламент се кове съдбата и на България
10 май 202421:38
Славкова: Предизборната кампания ще има особено значение за кандидатите
10 май 202420:23
Транспортираният със "Спартан" пациент е с химическо изгаряне и травма на таза
10 май 202419:47
Испанската полиция разби международна банда с българи в нея, пренасяла тонове канабис в Германия
10 май 202419:20
САЩ подготвят нов пакет военна помощ за Украйна на стойност 400 млн. долара
10 май 202420:30
Порои причиниха наводнения в Гърция
10 май 202420:08
2014.09.17 | 17:10