1 млн. коли втора ръка са влезли в България след членството ни в ЕС

Булфото
share

Близо 50 % от автомобилите, регистрирани у нас, са на над 15 години, което не говори добре за аварийността по пътищата.

Това каза гл. инспектор Антон Антонов, началник сектор в отдел „Пътна полиция” при ГД „Охранителна полиция” на международна конференция по проблемите на автомобилното застраховане. Около 3.3 млн. пътни превозни средства са регистрирани в България. Близо 1 млн. автомобили втора употреба са влезли в България след членството ни в Европейския съюз, основно внос от Италия.
Миналата година на българска територия са загинали 775 граждани при регистрираните пътнотранспортни произшествия, което е на равнището на 1965 - 1966 година.

Това се дължи на кризата и на изгражданата система от автоматизирани уреди от 2008 година, основно за контрол на скоростта, смятат от полицията.

С днешна дата тежките пътнотранспортни произшествия са с девет повече, загиналите са със 112 по-малко в сравнение със същия период на миналата година, а ранените са със 130 повече.

С най-висока аварийност са дните петък, събота и неделя между 17 и 21 часа, предаде "Фокус". Най-много произшествия стават по първокласна и второкласна мрежа, където се движи най-големият поток. В градска среда аварийността е особено висока при пешеходците, което се дължи най-вече на недобрите условия за тяхното придвижване.

Предстои да обвържем системата за административно наказателната дейност с електронната полица. Средногодишно в страната се установяват около 1.3 млн. нарушения, около 25 000 нарушения са на водачи, които нямат задължителна застраховка „Гражданска отговорност”, каза той.

За тази година при около 800 случая на ПТП водачите не са имали задължителна застраховка.

От „Пътна полиция” смятат, че в бъдеще трябва да залагат на автоматизация на контрола и контрола и налагане на санкции чрез електронни фишове и документи. Има около 90 автоматизирани уреда за контрол на скоростта, от които 16 стационарни.

Има няколко системи за видеоонаблюдение в по-големите градове, където се контролира червеният сигнал.

Един от ключовите моменти по проблема с регистрираните у нас и управлявани в Румъния автомобили е фактът, че така собствениците им не плащат данъци в нито една от двете страни, стана ясно на конференцията. Проблемът е представен на вниманието на данъчните власти.

От румънската пътна полиция заявиха, че не могат да спрат водачи, ако те не са извършили нарушение.

Водещи новини

Още новини