Три хеликоптерни площадки край двата тунела на бъдещия лот 3 на АМ „Струма”

Булфото
share

Три хеликоптерни площадки край двата тунела на бъдещия лот 3 на автомагистрала „Струма” предвижда идейният проект, който бе представен на дискусионен форум в УАСГ.

Две от тях ще бъдат разположени в северния и южния край на големия тунел под Кресненското дефиле, който ще е с дължина от 15 км, а третата близо до малкия тунел край с. Железница. Площадките ще се използват при аварийни ситуации.
На дискусията присъства и регионалният министър Десислава Терзиева, която заяви, че проектът е основен приоритет за правителството през новия програмен период на ЕС.

По думите й най-късно до средата на 2015 г. ще бъдат обявени търговете за изграждането на “Струма” от Благоевград до Сандански, като за целта са предвидени средства по новата оперативна програма “Транспорт и транспортна структура”, информира „Монитор“.
„Не знам дали обаче те ще са достатъчни за лот 3”, смята Терзиева.
„Това ще е най-скъпият и най-сложен пътен проект”, припомни министърът. „Идейният проект за отсечката предвижда и 6 площадки за отдих, като 4 от тях ще бъдат от двете страни на големия тунел”, поясни инж. Даниела Пенева от НКСИП.
„В самото подземно съоръжения на всеки 900 м са предвидени пътни връзки между двете тръби за автомобили, а на всеки 300 м и за пешеходци. Те ще осигуряват при нужда
лесен достъп на аварийните автомобили и бърза евакуация на хората”, поясни тя. „Вече е в ход търг за геоложките проучвания по трасето на лот 3”, съобщи шефът на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти” (НКСИП) Ясен Антов. „То трябва да завърши за 10 месеца и е разделено на 2 етапа. Не очаквам да има съществени изменение в трасето. Дори да се появят проблеми с геологията няма начин да се мине на друг вариант освен цял тунел. Той ще бъде изграден да издържи земетресение с магнитут 9-та степен по Рихтер”, поясни той. Според инж. Валентин Трашлиев от Българската асоциация за геотехническо и тунелно строителство, за да се изкопаят по-бързо 15-те км, по средата на тунела може да се направи напречна галерия и така ще се даде възможност да работят повече екипи. „По този начин съоръжението може да бъде завършено за 30-40 месеца”, категоричен е експертът

Водещи новини

Още новини