Централната жп гара в София ще бъде затворена заради ремонт. Ще има период, в който сградата изобщо няма да работи, а през останалото време тя функционира с намален капацитет, съобщиха от БДЖ. Общата стойност на модернизацията е близо 56 млн. лв., които се осигуряват от ОП „Транспорт”, информира "Монитор".
От Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), която е възложител на проекта, уточниха, че до пълно затваряне няма да се стигне, защото ремонтът ще се прави на етапи. „Обновяването ще засегне разписанието на всички влакове”, каза Християн Кръстев, шеф на националния превозвач. И коментира, че ще е неприятно за пътниците, но ще трябва да се изтърпи. Срокът за
завършване на ремонта е 18 месеца
Това означава, че гарата трябва да е с нова визия до октомври 2015 г. Плановете са през по-голяма част от времето движение през нея да се извършва. За това предстои да бъде изготвен график на композициите, който ще бъде обявен публично, преди да влезе в сила.
„Направленията на влаковете няма да бъдат променяни”, категоричен е Кръстев. И посочва, че измененията ще има в началната и крайна гара. Например когато композицията пристига на Централна гара, като последна спирка може да е гара Подуяне. Очаква се голяма част от влаковете, които пътуват за Перник да тръгват от Захарна фабрика или да пристигат там. Пренасочване може да има и към гарите Искър и София-Север.
„Очакваме разрешителното за строителството да бъде издадено до седмица”, съобщи инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на железопътната компания. И поясни, че то трябва да бъде издадено от Министерство на инвестиционното проектиране (МИП). След това има двуседмичен срок за обжалване. Предвижда се обновяването да започне в началото на април.
Целта на ремонта е да се укрепи конструкцията на съществуващата сграда, като се модернизира по всички възможни начини и с всички нови технологии. „Гарата трябва да стане привлекателна, а не да студена и неприветлива, каквато е в момента”, коментира още Ламбрев. Предвижда се ремонтът да стане на 2 етапа.
Първо да се направи източната, а след това западната част. Сега се освобождава западното крило от работещите в него служители. В проекта е предвидено да се направи хидроизолация на подлезите, водещи към коловозите, и да се подменят ескалаторите.