Пропада път, рехабилитиран преди 4 г. с пари от ЕС

Булфото
share

Пътят Монтана - Лом, обновен със средства на ЕС, пропада и създава опасност от инциденти. Шосето между областния град и пристанище Лом бе рехабилитирано само преди 4 г. със 7,4 млн. евро от еврофондовете и бюджета. Гаранцията обаче отдавна е изтекла, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Републиканският път е най-късият маршрут между Дунав и София. Отсечката Монтана - Лом по него не бе ремонтирана над 20 г. след началото на прехода. Огромните ями години наред превръщаха движението на автомобилите в изпитание и създаваха проблеми за транспортирането на стоки през порт Лом.

Заради многобройните катастрофи и недоволството на гражданите през 2007 г. започна рехабилитация на пътя със средства по програма ФАР. Ремонтът обаче се проточи близо 2 г. През декември 2009 г. лично тогавашният премиер Бойко Борисов преряза лентата на обновеното шосе и обяви, че се слага край на пренебрежителното отношение на държавата към Северозапада. Строителите от фирма "Пътстрой 92" АД подариха на премиера проба от асфалта като гаранция за качеството на настилката на дългия 41 км път.

Само година след откриването на новото шосе обаче асфалтът започна да се напуква и пропада. Край Монтана и селата Расово и Долно Церовене има хлътнали участници, а след зимата проблемите ще се увеличат. "Съгласно договора гаранцията на пътя е 1 г. от подписване на констативния акт за годност, което стана през декември 2009 г.", заявиха от АПИ. Според експертите на агенцията една от основните причини за влошаването на пътя е интензивността на тежкотоварното движение след пускането на Дунав мост 2. Още повече че заради забавилия се ремонт на пътя Брусарци - Смирненски шосето към Лом поема по-голямата част от потока за Видин.

Специалисти обаче коментират, че повечето от пропаданията са преди отварянето на Дунав мост 2. Част от дренажите не са качествени, а асфалтът е возен от десетки километри и на места е полаган вече студен, твърдят наблюдавали ремонта . Според строителни бизнесмени пътищата, обновявани по европроекти, вече са с гаранция 5 г. Ремонтът на шосето Монтана - Лом обаче ще се плаща с български пари, а колко ще трябват ще стане ясно след зимата, когато и щетите ще са по-големи, пише "Труд".

Водещи новини

Още новини