Край на бутането и ръгането в софийското метро. С 10 нови метровлака трафикът на метрото ще се успокои. Те ще тръгна по маршрута от догодина.
Влаковете вече са доставени, те са закупени по ОП "Околна среда" за разширението на метрото. Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова, която заедно със зам.-кмета Любомир Христов и директора на "Метрополитен" Стоян Братоев се вози на един от метровлаковете от "Обеля" до СУ "Св. Климент Охридски".
Влаковете са кооперирано производство между японската фирма Hitachi и руската "Метровагонмаш", посочи Стоян Братоев. Той каза, че двигателите са от най-ново поколение, което е голямо предимство. Влаковете са от шест вагонни части, между които има проходи, допълва БТА.
Мотрисите са енергоспестяващи, климатизирани, изработени от неръждаема стомана, по-комфортни за пътниците. Всеки влак е със 140 седящи места и 930 правостоящи, отбеляза Братоев. По думите му с доставката на новите мотриси столичният "Метрополитен" вече разполага с 52 влака.
Сега минималният интервал на движение на влаковете по двете линии на метрото е в пиковите часове е около три минути, отбеляза Братоев.
С откриването, през 2015 г. на новите линии при летището и Бизнес парка в "Младост" 4, интервалът между влаковете, които ще се движат от Бизнес парка до Сливница ще се скъси до 2,5 минути. Това е вече съизмерим интервал с големите западни метрополитени, коментира Братоев.
Той даде за пример лондонското метро, където мотрисите се движат през 2 минути.