По време на злощастния инцидент, при който таксиджия се заби в автобусна спирка на столичния бул. "Цариградско шосе", мъжът не е бил на работа. Това обяви в предаването "Още от деня" на БНТ Кирил Ризов, председател на съюз "Такси". Михаил Куртев вече не е част от бранша и никога няма да бъде, подчерта той.
Абсолютно не съм съгласен, че трябва да има по-строги правила за водачите в сектора. Психотестът е достатъчно сложен. Все пак в частта, отнасяща се за обуздаване на агресивност, може да се пипне, смята той.
По думите му, свидетелствата за съдимост не трябва да се издават по-често, а да се промени законодателството. В случая на Куртев, той е имал предишно наказание, което е с изтекла давност. Затова съдът му дава статус "неосъждан". Това обаче не трябва да е така. Вместо "неосъждан", трябва да има "не е подходящ за извършването на тази дейност", смята Ризов.
Румен Крумов, председател на Националния съюз на превозвачите, коментира, че приликите между европейското и българското законодателство в сектора са повече от разликите. Защо обаче по нашите пътища са възможни всякакви видове нарушения, а същите тези наши водачи стават съвсем различни и примерни, щом напуснат страната - спазват всички ограничения, маркировки и норми, попита той. На тази сфера трябва да се наблегне. Има извършване на нарушения, установяване на тези нарушения от съответния орган, следва предписание и накрая изтърпяване на санкцията - наказание или глоба. Откъде обаче идва разминаването у нас и в чужбина - в нашия случай, за съжаление, една голяма част от наложените санкции остават в пространството и просто се трупат. В българското законодателство няма нареждане за незабавното прилагане на законодателството. А трябва да има, категоричен бе той.
Тезата му подкрепи и Ризов. Трябва да има незабавни санкции при нарушения, подчерта той. Но според него не трябва да се заклеймяват таксиметровите шофьори. Те трябва да се очовечат, заключи председателят на съюз "Такси".