Кметовете на няколко петрички села изпратиха благодарствени писма на "ЧЕЗ Разпределение България" за бързата реакция на дружеството, което през март предприе спешни мерки за отстраняване на проблемите с ниското напрежение в селата Беласица, Самуилово, Камена, Ключ и Яворица, съобщиха от компанията.
"Благодарността на нашите клиенти е най-голямото признание за нас. Вече осем години мисията на ЧЕЗ е да доставя непрекъснато качествена електроенергия до домовете и бизнеса в България. Стремим се да реагираме на сигналите максимално бързо и в рамките на възможностите, и да отстраняваме проблемите в най-кратки срокове, за да осигурим уют и спокойствие на нашите клиенти. За целта сме в непрекъснат контакт с кметовете от Западна България", каза Стефан Апостолов, изпълнителен директор на компанията.
При съмнение за ниско напрежение е необходимо клиентите да подадат сигнал към "ЧЕЗ Разпределение България". На посочения от клиента адрес се монтира уред, който измерва параметрите на напрежението по 24 часа в денонощието за период от 7 дни. Получените резултати се анализират и при регистрирани отклонения от Българския държавен стандарт за качество на напрежението се набелязват конкретни мерки за действие от страна на дружеството. В някои случаи за подобряване на качеството на напрежение е необходима цялостна реконструкция на мрежата, което изисква спазване на всички законови разпоредби за строителство и изграждане на електросъоръжения – осигуряване на терени от общините, проектиране, издаване на разрешения за строеж и т.н.
За развитие на мрежата през 2012 г. ЧЕЗ е инвестирала 114 млн. лв. През настоящата година компанията предвижда да вложи 111 млн. лв. в модернизация, рехабилитация и реконструкция на мрежите в Западна България.