Столичната община е осъдена да плати 200 000 лв. на частния оператор на линии от градския транспорт "Карат С", съобщава "Труд".
Превозвачът е поискал сумата като компенсация за това, че цената, която кметството му плаща за возене на километър по линия №59, не е актуализирана от 2008 г. Според договора стойността трябва да се коригира по инфлационния индекс, пояснява още "Труд".
Решението на градския съд вече е обжалвано от юристите на кметството. Но общинари коментираха притеснени, че е възможно да започнат серия от дела, тъй като цените на превоза и по останалите линии не били актуализирани. Три частни фирми обслужват 28 маршрута в столицата.
Преговорите с превозвачите за разваляне на договорите засега не са довели до никакъв резултат, научи още "Труд". През ноември м.г. градският парламент назначи комисия, която да установи възможностите за прекратяване на споразуменията, тъй като не били изгодни за общината. Съветниците вече имали няколко заседания и срещи с ръководствата на фирмите. Общинари обясниха, че от "Карат С" и "Юнион Ивкони" не са се съгласили с условията, поставени от кметството. И са отправили свои финансови претенции - освен дължимото за превоз общината да им изплати закупените автобуси, лихви и други разходи.
По-склонни на споразумение били от "Еридантранс". Кметството пък трудно ще намери доводи да "скъса" с фирмите едностранно - няма констатирани нарушения на превозвачите.
Идеята за прекратяване на договорите дойде след скандал с "Карат С". Общината щеше да изплати на фирмата 10 млн. лева за превоз и над 3 млн. лева лихва. Оказа се, че лихвата е 600 хил. лева. Заради гафа бяха уволнени двама шефове от Центъра за градска мобилност.