Метрото ще вози до летището през 2014 г.

Булфото
share

Това казва в интервю за "24 часа" кметът на София Йорданка Фандъкова.

"Очаквам да получим финансиране до края на годината. Готови сме да започнем строителството на участъка от бул. "Цариградско шосе" до летището още януари-февруари”, обясни Фандъкова.

Тунелът до аерогарата ще се строи 2,5 г. Той ще е дълъг 5 км, с 4 станции и ще струва 130 млн. евро.

“Работим усилено, за да подадем проекта през октомври”, уточни шефът на “Метрополитен” Стоян Братоев.

Днес пред експертен съвет ще бъдат представени 5 варианта за трасе на третия метродиаметър, изработени от чешките проектанти “Метропроект Прага”.

Първият предвижда метрото да се движи под бул. “Ботевградско шосе” - СУ - НДК - Руски паметник до бул. "Цар Борис III". Той е дълъг 14,1 км, има 17 станции и ще струва 675 млн. евро.

Второто трасе е от бул. "Вл. Вазов" през кварталите Левски-Г и Хаджи Димитър, бул. "В. Левски", НДК, ул. "Дойран", бул. "Цар Борис III" и Овча купел. То е 16 км, 18 станции и цена от 806 млн. евро.

Третият минава по същия маршрут, но вместо по бул. “В. Левски” отива по бул. “Евлоги Георгиев” и стига до "Овча купел". Трасето е 16,5 км със 17 станции и е за 784 млн. евро.

Друго предложение е с начална точка бул. “Вл. Вазов”, но минава покрай ВМА и стига "Овча купел", където прави връзка с влака от Перник. Цената му е 716 млн. евро. Последният вариант се различава от предишния, че вместо до ВМА минава по бул. "Г. Софийски".

“Според проектантите с най-добри показатели е четвъртият вариант, който ще обслужва по 137 000 пътници дневно", обясни Братоев.

СОС пък готви промяна, за да се разреши качването на велосипед в метрото. Идеята е това да става в последния вагон, а за колелото ще се плаща отделен билет.

Водещи новини

Още новини