Трябва да има по-добра комуникация между електроразпределителните дружества и клиентите. Трябва да се подобри работата и нивото на обслужване на потребителите. В това шефът на ДКЕВР Андон Роков вижда подобряване на средата и премахване на конфликтите.
Протестите на хората от високите сметки за ток и парно са оправдани, смята той. Според него хората недоволстват по обективни причини. По думите му, напрежението в обществото е породено от завишеният отчетен период, като на места той достига до 40 дни. Когато се налага отчет за по-дълъг период, както сега, е трябвало да има предварителна информационна кампания. Такава не бе проведена. Липсата на правилна комуникация доведе до ескалация на общественото недоволство. А това можеше да се спести от дружествата, които трябваше да го направят за своите клиенти. Дружества съществуват благодарение на нас. В този смисъл загубата на доверие, липсата на внимание към хората и техните проблеми доведе до тук, смята Роков.
Той обяви, че са установени райони в населени места, в които напрежението в електроразпределителната мрежа по БДС е по-слабо. Това се вижда там, където очевидно няма инвестиции в мрежата. Ще има съставени консултативни протоколи. Проверките продължават, обяви той.
На въпрос как човек да обжалва сметката си за ток, при условие, че го принуждават от дружеството да я плати, защото иначе му спират тока, Роков отговори: Това, че гражданин си е заплатил сметката за ток, въпреки че иска да я обжалва, което е по законов текст, който трябва да се изпълнява, не означава, че той се съгласява с нея и я приема. Той има право да я обжалва. Държавната комисия по енергийно и водно регулиране няма какво да направи по въпроса с текста в наредбата, защото няма право на законодателна инициатива.
На питане за национализация на ЕРП-тата, той обяви, че няма "национализация" в ЕС.
Ние ще продължим диалога с протестиращите, но няма да приемем подобни силови протести, като целене със снежни топки, обяви шефът на ДКЕВР.