МОН с нови предложения за намаляване натоварването на учениците

bulphoto (архив)
share

По-малко оценки и домашни с цел намаляване на натоварването на учениците. Това предвиждат предложения за промени в училищното обучение.

Образователното министерство предлага да се намали броят на оценките, въз основа на които се формира срочната оценка по съответния предмет и да се въведе праг за броя домашни, които учителите могат да възлагат на своите ученици.

Проектът е внесен за обществено обсъждане от образователния министър Галин Цоков. Ако промените бъдат приети от кабинета, то те могат да влязат в сила още от 15 септември.

Родителите да не чакат трето класиране, съветва МОН

Съгласно новите текстове, извън учебния час учителите могат да оставят на учениците за самостоятелно писмено изпълнение от една до три задачи.

В началните класове ще могат да се дават до три пъти седмично домашни по български език и литература, както и по математика. Ограничението за останалите предмети е "не повече от веднъж" за петте учебни дни.

За всички останали класове се предвиждат две домашни по предмет на седмица, или сумарно по всички предмети – не повече от пет пъти за една учебна седмица, пише в проекто-наредбата.

Учителите няма да имат право да дават задачи за писмено изпълнение през ваканциите. А изпитването по физическо възпитание и спорт не може да бъде писмено, а само чрез практически умения.

„Това е крачка към едно условие за повишаване на резултатите. Поне що се отнася до стреса от непрекъснатото изпитване, до създаване на по-голям интерес, мотивиране на учениците, по-голяма отговорност при изпълнение на задачите, а не преписване и непрекъсната мисъл за изпит на следващия ден. В учебния час учителят ще има време за методическо разнообразие и включване на децата. Тази активност би трябвало да доведе до по-високи резултати“, каза пред БТВ заместник-министъра на образованието Емилия Лазарова.

Водещи новини

Още новини