През учебната 2021/2022 година от училищата и детските градини на област Сливен са отпаднали 774 деца и ученици в задължителната предучилищна и училищна възраст, от тях 758 ученици и 16 деца. Това съобщиха от областната администрация, където се състоя заседание на Областния координационен център по Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст.
В образователните институции са върнати 190 деца и ученици, но повторно са отпаднали 49. Най-честите причини за отпадане на децата и учениците от образователната система са вътрешната трудова миграция, емиграцията, незаинтересоваността от страна на родителите, ранните бракове, както и обучението от разстояние в електронна среда през последните три учебни години.
За учебната 2022/2023 г. в област Сливен са сформирани 56 екипа за обхват, включващи 482 представители на различните институции.
По време на пандемията физическите посещения на екипите за обхват бяха временно преустановени. През учебната 2017-2018 г. в образованието са върнати 2106 деца и ученици. През следващите две учебни години броят им е 1003 и 1686.
Сред проблемите, с които се сблъскват обхождащите екипи, са, че част от родителите не искат да съдействат. Характерни за областта са ранните бракове сред непълнолетни от ромската общност. Голям е процентът и на децата, заминали с родителите си в чужбина, като част от тях изобщо не са попаднали в българската образователна система. Пандемията върна тенденцията към ранни бракове в ромската общност, каза пред репортер на БТА Таня Христова, образователен експерт в Центъра за междуетнически диалог и толерантност "Амалипе".