Проф. Денков: Трябва да намерим правилния баланс - максимално присъствено обучение с минимален риск

Novini.bg
share

Най-късно утре до обяд ще бъдат качени насоките за действие в училищната и предучилищната мрежа в епидемична среда. Тези насоки са с отчетени препоръки на Министерството на здравеопазването и са обсъдени детайлно в отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в нашата система, така че имаме пълно съгласие на всички отговорни страни. Това каза след днешното правителствено заседание служебният министър на образованието и науката проф. Николай Денков, предаде репортер на Novini.bg.

Всичко по темата:
Епидемията коронавирус (COVID-19) 33007

В обществото има най-различни искания, често противоречиви. Наше задължение е да намерим правилния баланс, при който имаме максимално присъствено обучение с минимален риск за здравето на учителите и децата в системата, заяви проф. Денков.

В мерките в търсен точно този баланс между максимално присъствено обучение на учениците и в детските градини и минимизиране на риска за учителите и децата. Този баланс се осъществява чрез конкретни мерки как да се действа приу четири различни нива на заболяемост. Втората много важна промяна спрямо миналата година е възможността решенията да се вземат на локално ниво,в зависимост от това каква е конкретната ситуация в дадено училище, в дадена паралелка, в град или в дадена област. Създаден е механизъм на координация, при която затварянето на паралелка, училище или група училища в даден град се осъществява от здравните власти, както е по закон, а наше задължение е да осигурим електронно обучение от разстояние при възможно най-голямо присъствие на децата в училище, коментира министърът.

Той съобщи, че днес правителството е приело важни изменения в Закона за висшето образование, които ще бъдат внесени в Народното събрание. Промените се отнасят до две групи дейности – едната е свързана с възможността за съвместно обучение на студенти в нерегулирани професии от няколко висши училища. Досега такава регламентация нямаше, а в същото време висшите училища искат да провеждат такова обучение, примерно комбинирайки дисциплини от информационни и комуникационни технологии с медицина. При сегашния закон това не е възможно, посочи образователният министър.

Втората група мерки е свързана с регламентирането на т.нар. проектни докторанти, с финансиране по европейски, национални проекти или от фирми, които да могат да бъдат назначавани след конкурси по всяко време на годината и по заплащане чрез трудов договор, което в момента не е възможно и създава редица проблеми в системата, отбеляза проф. Денков.

Удължават извънредната епидемична обстановка

Всичко по темата:
Епидемията коронавирус (COVID-19) 33007

Повече за Коронавирус

Водещи новини

Още новини