Над 40 хиляди деца няма да успеят да се включат в евентуално онлайн обучение

Pixabay
share

Над 40 хиляди деца в цялата страна няма да успеят да се включат в образователния процес, ако се наложи обучението да преминава в онлайн режим. Основната причина е в липсата на технически средства - интернет, лаптоп или компютър, или наличието на само едно устройство в семейството. Това показват данни на партньорски организации, с които фондация "Тръст за социална алтернатива" (ТСА) работи в тясно сътрудничество, съобщиха от организацията.

Две седмици преди старта на новата учебната година Министерството на образованието предложи три форми на обучение, се посочва в съобщението.

От фондацията смятат, че решението на МОН за присъствена форма на обучение със сигурност е благоприятно, защото ученето от разстояние беше предизвикателство за много семейства, особено за тези със специфични нужди.

По-скъпи университетски такси за тази академична година

Връщането в училище ще окаже положително влияние върху психичното здраве на децата, учениците и родители; контактът с връстниците частично ще върне децата към обичайния им училищен и извънучилищен живот, влияещ върху пълноценната им социализация; ще бъде възстановено предоставянето и на топъл обяд, което за много ученици от по-бедни семейства често се явява основно дневно хранене, допълват от фондацията.

От организацията посочват, че липсата на достъп до онлайн обучение е предизвикателство в световен мащаб, което се потвърждава и от данните на УНИЦЕФ, според които 463 милиона деца по света нямат достъп до дистанционно обучение. Статистиката сочи, че за Централна и Източна Европа делът на учениците без достъп до онлайн образование заради пандемията е бил 34 процента.

Към момента едва 22 на сто от училищата са оборудвани напълно и в тях над 90 на сто от учениците разполагат с подходящи устройства. Данните са на Център "Амалипе", който поддържа мрежа от над 300 училища из цяла България, с финансовата подкрепа на фондация "Тръст за социална алтернатива".

Кризата с коронавируса открои липсата на ясна политика и механизми за подпомагане на най-бедните семейства и такива, които са в неравностойно положение, което задълбочи неравенствата в образователната система още повече, посочват от фондацията.

В рамките на два месеца, заедно с партньорски организации, от фондацията са успели да осигурят лаптопи и таблети за близо 1000 деца в нужда. Проучване на фондация "Тръст за социална алтернатива" сред децата и техните родители, е показало, че учениците от по-горните класове са ползвали предоставените им устройства и не са имали технически проблеми в процеса на обучение. Трудност са изпитали по-малките деца до 4 клас, тъй като са се нуждаели от съдействието на по-възрастен, за да се включат в платформата за обучение.

Водещи новини

Още новини