В присъствието на министъра на образованието Сергей Игнатов директори на училища и учители от Търговищка област дискутираха днес концепцията за нов закон за предучилищното и училищното образование - проблемите и предизвикателствата.
Министър Игнатов посочи, че България се нуждае от нов закон, тъй като сегашният "минава покрай учениците". "Искаме закон, в центъра на който да е детето - чрез изследване на потенциала да бъдат стимулирани всички негови качества. Училището трябва да насърчава дръзките", каза той.
В новия закон трябва да бъде залегнало поетапното въвеждане на целодневната организация на учебния процес до седми клас, затова за 2011 г. държавата ще изразходва 24 млн. лева. Новите технологии трябва да бъдат въведени като част от учебния процес, да се заложи на задължителна квалификация на учители и директори, както и на индивидуалния подход към всяко дете.
Присъстващите задаваха актуални въпроси, свързани с учебните програми и учебниците, външното оценяване, отношението към децата със специални образователни потребности.
Учебниците трябва да се пишат от учители, а представителите на академичните среди да се ползват само като рецензенти - заяви министър Игнатов. Защото "сегашните учебници са написани нечовеколюбиво", допълни той.
Тъй като държавата изоставала в работата си с децата със специални образователни потребности, министърът апелира за организирането на кръгла маса по темата преди приемането на новия закон.
Ако не приемем нов закон, рискуваме през 2025 година върху нашите деца да се стовари вълна от безнадеждност, посочи министър Сергей Игнатов.