Проблемът с такива деца е, че с тях се работи на парче. Цялата информация за тези трудни деца я няма заедно. Не се знае кой с кого какво прави. Това каза в сутрешния блок на Bulgaria on air психологът Иван Игов по повод случая, при който 11-годишно момче твърдеше, че е било пребито от учителя си по физическо, а впоследствие се оказа, че ученикът е ударил учителя.
Отдавна говорим, че у нас трябва да бъде приет закон за училищното насилие. Ние сме една от малкото страни в Европа, в които няма такъв закон. Този закон ще каже кой каква отговорност има и после ще търси отговорност от хората, които не са си свършили работата, заяви Игов.
Да сложиш по един психолог в училище не решава проблема. Тези колеги не работят в мрежа, а поведението на децата става все по-сложно, посочи експертът.
Насилието в българското училище е феномен на XXI век, каза зам.-председателят на Съюза на българите учители Красимир Попов.
Разпадането на ценностите и семейството в едно поколение, което днес създава деца, всъщност води до този ефект – тотално отсъствие на семейството във възпитанието на детето. Каквито и методи да прилага училището, не може да постигне нищо без взаимодействие със семейството. Трябва да има комплексни мерки, в кото да участват всички институции, заяви още Попов.