Общо 154 нови предложения за иновации в 153 училища за учебната 2018/2019 година постъпиха в Министерството на образованието и науката. Те са от 68 общини и 70 населени места.
Най-голям е броят на подадените училищни проекти от област Пловдив - 24, Бургас - 19 и от София-град - 16.
До 15 април 2018 г. Комисията за иновативните училища ще оцени всички постъпили училищни проекти, съобщи пресцентърът на МОН.
Най-висок е процентът на предлаганите иновации, свързани с нови методи на преподаване, както и тези за организацията и/или съдържанието на обучението в училище. Голяма част от одобрените през миналата година иновативни училища имат възможността за разширяване на обхвата на иновативния процес и иновативната дейност през следващата учебна година и могат да включват различни ученици или випуски, както и нова, различна иновация от вече одобрените програми.
Най-често срещаните иновативни проекти от началните училища имат възпитателен характер. Свързани са с екологични училищни инициативи, с дейности, развиващи креативните умения чрез изкуства и се стремят към повишаване на интереса за четене сред малките ученици. Сугестопедичните методи на преподаване и учене също са предпочитани сред основните и средните училища.
Профилираните гимназии се стремят към повишаване на уменията на преподавателите по чужди езици, както и към методите на преподаване и организация на учебните часове. Бинарните уроци и интердисциплинарното проектнобазирано обучение са често срещани в проектите от профилираните гимназии. Сред професионалните гимназии фокусът е насочен към ранното кариерно ориентиране и получаване на приложим професионален опит. Споделянето на опит и знания сред учениците от различни класове също е често срещано. Иновациите, които включват повишаване на компютърната грамотност, подобряване на материалната база /осигуряване на компютърни зали, дидактическо оборудване/, активно и интензивно IT обучение на учениците от основните училища и гимназиите, се срещат сред голяма част от подадените проекти от всички видове училища, поясняват от МОН.