Резултатите от националното външно оценяване на учениците от седми клас са по-добри по всички показатели в сравнение с тези от миналата година. Има повече шестици, по-малко двойки и около 75% от децата са работили и по втория модул от теста. Това каза Евгения Костадинова, която оглавява дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование” към Министерството на образованието (МОН) в ефира на БТВ.
Според резултатите, разпространени от МОН тази година шестиците по математика са с около 1000 повече от миналата. „Няма регионално разпределение на по-високите и по-ниските резултати”, отбеляза още Костадинова.
По думите ѝ традиционно София, Смолян и Варна са регионите, в които учениците са показали най-високи резултати, а Разград, Сливен и Ловеч – тези с най-ниски.
В статистиката на училищата с най-добри резултати има и частни, и държавни училища. „Има разлика между социално-икономическото положение на родителите, образователния статус, майчиния език и съответно образователните резултати”, поясни още тя.
Оказа се, че по български език учениците срещат най-големи трудности при разпознаването на главните части на изречението и правописа на гласните в неударени срички.
По математика пък най-сложно е решаването на текстови задачи. „След матурата по математика стана ясно, че една от задачите в теста е била с грешно условие. Никой седмокласник обаче не се е затруднил с нея“, твърди Любка Раденкова, която е проверяващ учител по математика.
По думите ѝ децата са се справили с нея, защото поначало те работят с чертежи, които служат само за онагледяване на задачите и не използват реалните им стойности.