Нов предмет "Мислене", заменя часовете по информатика

Булфото
share

Нов учебен предмет мислене да замени сегашния информационни технологии, изучаван в училище от 1-и до 12-и клас.

Тази идея на Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ) е предложена за обсъждане на образователното министерство, съобщи вчера зам.-шефът на организацията Явор Джонев, който е председател и на Института за прогресивно образование. „Сегашното учебно съдържание по информационни технологии не е адекватно и губи времето на учениците”, подчерта той в интервю за БТА. И посочи, че затова изцяло трябва да се обнови съдържанието и методите на преподаване по този предмет към мислене, творчество, дизайн и информатика. Джонев уточни, че от Министерството на образованието и науката се отнасят положително към идеята и дори вече било договорено да се създаде екип от университетски преподаватели, представители на МОН и на софтуерната индустрия, пише в. Монитор.

Той ще разработва съдържанието на новия предмет мислене и ще го изпробва в реална среда. Това включва уточняване на методи на преподаване, целеви компетентности, междупредметни връзки, както и програма за преквалификация на учителите и оценката на качеството. Чрез новия предмет у учениците ще се изграждат умения за решаване на проблеми, както и способности за разсъждение, моделиране и творчество по произволни въпроси. Предвижда се също информационните технологии да са вградени в самия процес на учене и по този начин да се придобиват умения за работа с тях.

„Това ще е дълъг процес и ще отнеме вероятно няколко години“, подчерта Джонев. Още от следващата година обаче ще започнат да се въвеждат пилотно отделни уроци по мислене с учители на избрани места. „Това е дейност за развитие и изследване на резултатите, която задължително трябва да бъде извършена, преди да сме сигурни, че този предмет може да се въведе в цялата ни образователна система“, обясни експертът. В момента уроците в часовете по информационни технологии за 9-и клас например включват запознаване с персонален компютър, същност на компютърната текстообработка, вмъкване на обекти в текстов документ, вмъкване на символи. Това са все неща, с които съвременните тийнейджъри отдавна са наясно и прилагат при общуването си в социалните мрежи. Затова и по време на часовете по информатика масово скучаят и в резултат губят интерес към учебното съдържание.

Водещи новини

Още новини