Шофьорски школи вадят убийци на пътя

share

Шофьорски школи подбиват пазара на колегите си, като предлагат цени за обучение на водачи, които са по-ниски от стойността на горивото, което трябва да бъде изхарчено за времето на курса, съобщава в. Монитор.

Промоционална цена от 300 лв. за цял курс, който включва теория, практика с градско и извънградско управление на автомобила, вътрешен изпит и такъв пред държавните органи, не може да бъде постигната, освен ако бъдещият водач не е задължен да бута колата си през цялото време. Така на практика се „произвеждат” убийци на пътя,  коментира Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ). По норматив всеки бъдещ водач трябва да е преминал 40 часа теоретично обучение, както и 31 часа кормуване. За да е пълно обучението, то трябва да е както в градски условия, така и по магистрала и в тъмната част на деня, за да се пробва бъдещият водач на фарове. Добрите школи обучават включително в час пик при задръстване, където умението е шофьорът да потегля леко и да спира плавно, да не се паникьосва от постоянното прегрупиране на автомобилите.

Основният трик в провеждането на евтиното обучение се базира на желанието на самите курсисти не да се готвят, а само да вземат книжка. Това каза за „Монитор” експертът от автомобилна администрация Славка Андреева. При проверки от страна на ДАИ са констатирани случаи, когато самите курсисти доброволно се подписват на празни учебни картони, сякаш вече са преминали 31-те часа кормуване. В тези случаи обикновено цялата документация на школата не е изрядна и тогава й се налага административна глоба, която според тежестта на нарушението е до няколкостотин лева, обясни Андреева.

Според преподавателите от коректните школи евтините центрове разчитат на това, че курсистите вече са се научили сами да карат кола – на село, по кварталните улички, из паркинга на някой хипермаркет. По същество това са неправоспособни водачи, защото те нямат нито познания, нито разбиране, нито са учени на техники за справяне в общия автомобилен поток, обяснява Красимир Георгиев. Тези хора са още по-опасни, защото са хем неуки, хем притежават валидни книжки, завършва вестника.

Водещи новини

Още новини