Пътни експерти извършат инспекция на мястото на тежката катастрофа на АМ "Тракия", при която загинаха петима души, а малко дете е тежко ранено.
Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики заяви пред БТВ:
"Прегледахме мантинела, материалът е силно корозирал. Има следи от удара, но корозията е факт. Не може да се каже дали старата ламарина е причината за катастрофата. Мантинелата не може да издържи 25-тонен ТИР. Има такива по света, които издържат на такъв удар."
"Мантинелата не е причината за катастрофата. Тя е отговаряла на стандартите си когато е полагана. И най-високият клас мантинели не могат да издържат подобен товар", каза в сутрешния блок на БТВ инж. Иван Досев, член на УС на АПИ.
"Тази мантинела не може да издържи ТИР. Има мантинели, които спират тежки камиони, но само ако катастрофират под определен ъгъл. На всеки втори метър мантинелата не отговаря на изискванията. Няма пари за всичко, но има оценка на риска за опасните райони", коментира Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
(Кадър: БТВ)
"АПИ знаеше, че там мантинелата е изгнила. Само за мантинели АПИ е отделила 40 млн. лв. за тази година. Има планиран ремонт на участъка за есента", каза инж. Досев.
Богдан Милчев разкри, че иска да се харчат пари само след оценка на риска. "Всеки месец загиват повече от 2-3 души в една катастрофа", заяви шефът на Институт по пътна безопасност.