Само скоростта ли убива на пътя? (видео)

Булфото (Архив)
share

Войната по пътя продължава, а всеки ден черната статистика се увеличава. Сред източниците на подобни инциденти е високата скорост, но често причините за произшествия са комплексни.

Последните катастрофи ни показват, че конкретни причини за големия брой загинали, е неизползването на предпазни колани.

Това коментира за Novini.bg председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров.

Думите му са по повод последната жестока катастрофа с автобус, която взе 6 жертви.

„Анализирайки последните събития, трябва да акцентира „Пътна полиция“ най-вече върху това да проверява и санкционира“, посочи специалистът.

По думите на експерта българинът, ако не бъде по някакъв начин санкциониран, неговото самосъзнание го няма.

„Друг въпрос, който не е решен все още, е недостатъчната квалификация на младите шофьори и голямата несъбираемост на глобите, което мултиплицира чувство на безнаказаност“, смята още Тодоров.

Според него има хора с по 300-400 акта и с 30-40 000 лв неплатени глоби.

„Всички тези неща продължават да се повтарят, без да се взима кардинално решение“, обясни експертът.

България допуска автобуси без колани, а такива превозни средства след някакъв гратисен период трябва да се забраняват. Там, където има колани, експертът смята, че трябва да се направи така организацията, че всички пътници да бъдат проверени.

„Трябва да се търсят нови форми на контрол“, заяви специалистът.

Цялото интервю с председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров можете да видите тук.

 

                                           По материала работиха Веселина Спасова и Галя Георгиева

Водещи новини

Още новини