КАТ лови крадени коли с таблети

Булфото
share

Крадени коли ще бъдат залавяни с таблети. Това предвиждат опциите на новите устройства, част от които вчера бяха раздадени на пътната полиция.

На мобилната техника ще се изпраща информация, когато някоя кола бъда обявена за задигната. Така всеки патрул, който в момента е на смяна, ще може да разбере характеристиките на издирвания автомобил – цвят, модел и отличителни белези. При въвеждането на номера при случайна проверка пък техниката ще алармира, че спряната от катаджия кола е крадена. Допълнителната опция ще бъде въведена след около месец, пише "Монитор".

Първите 122 таблета вчера бяха връчени на общо 12 областни дирекции от президента Росен Плевнелиев. Под тържествените звуци на оркестъра на МВР представителите на КАТ по градовете отидоха да вземат новите придобивки за дирекциите си. С новата техника още от днес катаджиите ще могат да проверяват дали автомобилът има платена "Гражданска отговорност" и дали винетката му е валидна. При въвеждане на номера на шофьорската книжка на водача пък ще излиза дали той има неплатени глоби или дали е издирван.

Първата демонстрация на новите таблети беше направена в двора на Главна дирекция "Национална полиция". Там млада и руса дама беше спряна за проверка, а чевръст катаджия въведе данните й в таблета. Тестът премина успешно и показа, че една такава проверка се извършва буквално за секунди.

Служебният министър на МВР Петя Първанова посочи, че освен че тези устройства ще имат пряко въздействие за безопасността на пътя, ще намалят и риска от корупция.

Нарушителите по българските пътища ще могат да бъдат следени от сателит. Вече се работи по визия, според която до 2016 г. по нашите пътища трябва да има автоматичен контрол.

"Това ще позволи чрез сателит да следим внимателно за спазването и неспазването на правилата и преди всичко да таксуваме по разумен и по-справедлив начин тези, които ползват българските пътища", каза Плевнелиев, като допълни, че това означава за камионите и тежките превозни средства да бъде така, както е в цяла Европа.

Много страни в ЕС прилагат таксуване на база изминатото разстояние, като използват т.нар. електронна тол-система. Тази техника работи както чрез Глобалната навигационна спътникова система, така и чрез специализирана връзка с малък обсег на действие между оборудване, което е фиксирано на пътя, и преминаващите автомобили.

Водещи новини

Още новини