Хекимян: Планираме изграждането на още 10 км метро, което ще доведе близо 600 000 пътници всеки ден

Bulphoto
share

Първата копка в Обеля е голяма емоция. Това е част от големия проект за промяна на София. София и нейния облик стана съвсем различен с метрото и никой не може да го отрече. От 2005 г. досега са построени над 42 км и това строителство трябва да продължи. През следващите 10 години планираме изграждането на още 10 км в различните направления. Това коментира кандидатът за кмет, издигнат от ГЕРБ - СДС, Антон Хекимян. Той присъства на церемонията за първа копка на новата метростанция в Обеля. 

Всичко по темата:
Местни избори 2023 1162

Трябва да довършим посока „Подуяне“, да започнем „Слатина“ и със сигурност да завършим тази спирка, на която се намираме в момента. Нашата амбиция метрото да продължи до район „Студентски“, да продължи до Симеоново, където да се свърже с лифта. Това ще стане една прекрасна връзка между летище, метро и лифт. Още 2 км планираме да изградим в Люлин, Околовръстния път, който ще качи още пътници на метрото. Ще направим много важни връзки. Тук освен метростанция, която ще намали интервалите между първия и втория метродиаметър, ще има жп гара, която ще доведе пътници. По този начин ще се облекчи транспортът, особено към Банкя. Ще бъде изнесена автогара „Овча купел“. Това е проект за изнасяне на несвойствените проекти от кварталите. На много места има автогари или други дейности, които ако бъдат изведени навън – ще намали трафика. След 3 години над 12 000 души ще се тръгват от тук, по тази линия на метрото. Когато завърши цялостната програма – близо 600 000 души всеки ден в метрото на София. По-малко трафик, по-малко замърсяване и много повече удобства, обясни Хекимян. 

По думите му благодарение на метрото, районите ще се развиват още повече. „Виждаме качват се цените на имотите. Бизнеса се развива. В Люлин и района очакват да се повиши и бизнес интереса и да се развият индустриалните зони“, каза още той. 

Първа копка на новата метростанция в Обеля

Финансиране

София винаги е готова с проекти и искам това да продължи. Пример за това е програмата за транспорт. 140 млн. лв. трябваше да бъдат върнати, ако няма готови проекти. Столична община и Метрополитен са готови с проект, който може да бъде финансиран. Той е свързан с тази метростанция. Но е важно да отбележим, че е свързан с плащането за 16 нови метровлака, които ще бъдат разпределени в различните посоки на метрото. Няма как да не разчитаме на помощта на държавата, когато говорим за подготовка. София показва за пореден път, че има готови проекти, които седят на масата, посочи още кандидатът за кмет на София. 

Довеждащи линии

В момента съществуват довеждащи линии, които извозват хората до метрото. Това със сигурност трябва да продължи. Довеждащите линии трябва да станат много повече и да се засилят, особено в големите квартали. Паралелно трябва да научим хората, че тези довеждащи линии ще бъдат удобни и за учениците. Рано сутрин и късно вечер, когато родителите искат по най-безопасен начин да придвижат децата си – това да стане с автобусите. Това ще облекчи много хора, които в момента возят децата си в собствените си коли. Трябва да подновим градския транспорт и да продължи подновяването. Ще се стараем през следващите години да запазим сравнително ниска възрастта на превозните средства. 270 нови превозни средства са планирани да се влеят, така че да бъде модерен, допълни още Хекимян.

Антон Хекимян бе категоричен, че ще работи в посока билетчето за градски транспорт да запази цената си от 1.60 лв. 

Всичко по темата:
Местни избори 2023 1162

Водещи новини

Още новини