Партиите са похарчили 3 млн. лв. за предизборната кампания в медиите

Novini.bg/ Canva
share

Два дни преди изборите Институт за развитие на публичната среда представя данни за финансовите ресурси, които партиите са отделили за платено медийно присъствие. Мониторингът  включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Резултатите са актуалност към 28-и септември, 2022 г. Подписаните договори между политическите формации и медиите възлизат на обща стойност от 3 020 075 лв. (без ДДС). Така за последните осем дни средствата за партийна реклама са се увеличили с близо 1 млн. лв.

В края на кампанията има сериозни размествания сред участниците, вложили най-много средства в медийния си имидж.

Така на първо място вече са Продължаваме Промяната с 675 020 лв. Те са вложили над 480 хил. лв. за предизборна реклама само за периода 20-28 септември. Основният дял (над 50%) от средствата на формацията е насочен към големите частни телевизии у нас – bTV и Nova. Продължаваме Промяната са разходвали значителни суми и за отразяване в БНТ (където е насочен и целият им медиен пакет), вестници, онлайн медии и др.

На второ място по разходи вече са Демократична България с 419 231 лв. – увеличение с 47 хил. лв. за последния период на кампанията. От коалицията продължават да залагат на големите телевизии у нас – bTV, Nova и БНТ, в които тя е вложила над 85% от средствата си.

След тях се нарежда БСП за България със 338 193 лв., което е с 96 хил. лв. повече в сравнение с предишната ни справка. При тях основно перо продължава да е договорът за Гугъл реклама чрез агенция-посредник, който бе публикуван на интернет. Това споразумение обаче включва показване на банери в сайтовете на още 25 други онлайн медии (сред които bradva.bg, petel.bg, vihrogon.bg, uniconbg.com, vecherno.com, vijti.com, onovini.eu, silnabulgaria.eu и др.). От столетницата са насочили средства още към обществената БНТ, партийната си телевизия, вестници и онлайн издания.

Вече четвърти са ГЕРБ-СДС с 319 636 лв. От коалицията са вложили едва около 22 хил. лв. в последната фаза на кампанията. Практиката на ГЕРБ-СДС продължава да е насочена към относително равномерно инвестиране в разнообразни медии – от големите телевизии, до печатни издания и онлайн агенции.

От Възраждане пък имат двойно увеличение в разходите си за реклама спрямо данните от 20-и септември. Така партията е на пето място по разходи за медии с 310 105 лв. Те са следвани от Има такъв народ със средства в размер на 173 561 лв.

Избори 2022: Ето какви средства са отделили партиите за реклама в медиите

В следващата графика е включена подробна информация за партиите и коалициите и изразходваните от тях средства за медийно отразяване към 28-и септември.

Водещи новини

Още новини