-
13 септември 2022 09:25
- 1223
- 0
Анализ на Института за развитие на публичната среда (ИРПС) показва, че десет дни след началото на предизборната кампания подписаните договори между политическите формации и медиите възлизат на обща стойност от 1 255 230 лв. (без ДДС). За сравнение, два дни преди края на кампанията през ноември 2021 г., партиите са заделили за медии 1 759 585 лв. (без ДДС).
Част от политическите формации имат право на държавно финансиране под формата на медийни пакети. Размерът на тази помощ е от 5 000 до 40 000 лв. и тя се предоставя за достъп до медийна реклама. Политическите субекти сами избират къде да се рекламират. Договорите им се одобряват от Централната избирателна комисия (ЦИК), която превежда средствата директно на медията. За настоящата кампания с решение на ЦИК са определени 17 партии, три коалиции и два инициативни комитета, към които ще се разпредели общата сума от 770 хил. лв. за медийни пакети.
Институтът за развитие на публичната среда посочва, че средствата за реклама в медиите са основното разходно перо в кампаниите, като за парламентарните избори през ноември 2021 г. те съставляваха 70% от всички разноски на партиите.
Десет дни след началото на кампанията седем формации и двата инициативни комитета не са обявили сключени договори с наблюдаваните от нас медии, посочват от ИРПС.
Най-голяма сума за медии са отредили ГЕРБ-СДС – 255 хил. лв. Следват ги „БСП за България“ с 242 хил. лв. и „Продължаваме Промяната“ със 147 хил. лв. Това означава, че трите коалиции формират около 50% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама. „Възраждане“ са отделили 118 600 лв., ДПС – 86 116,67 лв. „Изправи се България“ са предвидили 48 940 лв. за медиите, „Българско национално обединение“ – 33 320 лв., „Коалиция за теб, България“ са предвидили 33 320 лв., а „Пряка демокрация“ – 33 290 лв., с 10 лв. по-малко са отделили „Български национален съюз-НД“. „Движението на непартийните кандидати“ са отредили 32 063,40 лв., „БСДД – Българския съюз за директна демокрация“ – 31 658 лв. „Демократична България“ са предвидили 27 577,50 лв. за медии, а ПП „Правото“ – 22 000 лв. НФСБ са отредили 20 998 лв., Партия МИР – 20 000 лв., а „Има такъв народ“ – 18 100 лв. Партия КОД са предвидили 17 896,67 лв., „Български възход“ – 17 530 лв., „АТАКА“ – 12 500 лв., а ВМРО – 3886 лв.
Медиите с най-много приходи след първите 10 дни от кампанията са БНТ с 248 хил. лв., следвана от „Евроком“ с 246 хил. лв. и в-к „Стандарт“ с 200 хил. лв. Двете големи частни телевизии у нас – bTV и Nova, се нареждат на 7-мо и 8-мо място, след вестниците „24 часа“ и „Труд“ и сайтът „Epicenter“.
Последвайте канала на
Свързани новини
Много битка, малко положения и без победител между Спартак и Левски
Официално: Левски продаде Пламен Андреев на Фейенорд
Генчев каза какво ще се случи в следващото гостуване и заяви: Не вкарахме, което е сигнал за нас
Крумовград взе глътка въздух с успех срещу последния Септември
Барселона показа страховита мощ и за малко да вкара десет гола
Холанд продължава да води Ман Сити към победите и да торпилира Премиър лийг с хеттрик след хеттрик
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Километрична опашка от коли на границата с Гърция
31 август 202418:45
Верижна катастрофа на главния път между Бургас и Черноморец
31 август 202418:14
Близо 200 загинали в катастрофи за половин година, 4 хил. са ранените
31 август 202420:45
Илияна Йотова за скандалите в ДПС: Това е тревожен казус в навечерието на изборите
31 август 202420:30
Подгонихме милиард за избори: Колко струва неразбирателството на политиците
31 август 202420:36
В Плевен се състоя бдение в памет на 16-годишното момче, което почина след падане с електрическа тротинетка
31 август 202421:11
Обявиха причината за смъртта на стотици хиляди риби в залива на гръцкия град Волос
31 август 202419:45
Силна буря връхлетя Атина, наводнени са пътища
31 август 202421:26
Украинският министър на отбраната: Уволнението на командващия украинските ВВС няма връзка с катастрофата на F-16
31 август 202419:32