По повод публикуваната невярна и манипулативна информация от Димитър Делчев за агитационната кампания на ПП ГЕРБ в София напомняме, че използването на билбордове в предизборната кампания е позволен и законен начин за информиране на гражданите. Предизборният щаб на ПП ГЕРБ е ангажирал 24 страни на билбордове с рекламна визия на кандидата за кмет на София г-жа Йорданка Фандъкова от общо 1200 страни на рекламни елементи в София, съобщават от пресцентъра на партията.
Те са наети със сключени договори и информацията е надлежно отразена в регистъра на Сметната палата. Разпространяваната от Димитър Делчев и ДБГ информация за 140 билбордове е лъжа.
По отношение на винилите и транспарантите - всичките те са поставени на частни сгради и терени или по инициатива на собствениците им, или с тяхното изрично съгласие. Поощряваме желанието на ДБГ, които подкрепят кандидатурата на г-жа Мая Манолова за кмет на София, за прозрачност на информацията, която касае агитационните материали и тяхното финансиране.
Обръщаме внимание на предизборния щаб на г-жа Манолова, че е нужно да спазват законовите разпоредби и да изпишат върху материалите си задължителния текст: „Купуването и продаването на гласове е престъпление”.
До момента това законово изискване не е спазено. Напомняме, че при обявяването на своята кандидатура г-жа Манолова пое ангажимент всяка седмица от кампанията да публикува на своя сайт информация за средствата, които набира за финансиране на кампанията си. До момента това предизборно обещание не се спазва и остава неясно кой и по какъв начин финансира кампанията на г-жа Манолова.
Използването на билбордове и други рекламни средства е законният начин за агитация и информираност на гражданите. Това, че г-жа Мая Манолова излъга в национален ефир, че няма билбордове, е въпрос на манталитет и личен стил. По-важният въпрос, който остава без отговор, е кой и по какъв начин финансира предизборната кампания на кандидата Мая Манолова.