„През следващите години с изграждането на нови пътища и локални връзки ще бъде подобрено транспортното обслужване на Бургас“, съобщи Димитър Николов.
На 2 октомври Министерски съвет отпусна необходимите средства за отчуждаване на терени по трасето на Северния обход на града. С изграждането му от центъра на Бургас ще бъде изведена още по-голяма част от транзитния автомобилен трафик.
Община Бургас напредва с изготвянето на прединвестиционни проучвания за осигуряване на транспортна свързаност чрез четирилентови пътища между общинските центрове в областта по направленията Бургас – Малко Търново, Бургас – Средец и Бургас – Айтос. Това ще даде възможност да бъдат подготвени регионални проекти, насочени към осигуряване на по-добри условия за икономическо развитие на региона чрез подобряване на инфраструктурата.
В програмата на Димитър Николов е включен проект за изграждане на нова пътна връзка на „Меден рудник“. Начална и финална точка ще бъдат две кръгови кръстовища, ситуирани в продължението на ул. „Александър Георгиев Коджакафалията“ (след „Битака“) и при връзката с републикански път I-9, малко преди бензиностанция „Лукойл“. По трасето няма защитени територии.
„Планирам приоритетно изграждане на довеждаща инфраструктура до терени в производствени и многофункционални зони, където има заявени инвестиционни намерения за нови предприятия, както и обновяване на уличната мрежа, която обслужва съществуващи бизнес зони на града“, заяви Димитър Николов.
Достъпността на индустриалните зони и възможността за лесен трафик на хора, суровина и готова продукция е важно изискване на инвеститорите. В град, заобиколен от морето и три езера, не е лесно да се осигурят необходимите пространства за развитие на бизнеса. През последните няколко години Община Бургас се справя с това предизвикателство, като рекултивира подходящи терени, сменяйки тяхното предназначение. Така Индустриален и логистичен парк беше създаден върху заблатена територия в близост до езерото Вая. В момента пък се рекултивира бившето депо за строителни отпадъци на входа на к-с „Меден рудник“, където ще бъде ситуирана новата индустриална зона Юг-Запад.
В програмата на Димитър Николов за следващите 4 години са заложени редица дейности за подобряване на довеждащата инфраструктура, с които да бъде повишен инвестиционният рейтинг на Бургас:
* След цялостната реконструкция с удвояване на по-голямата част от ул. „Крайезерна“, предстои изпълнението на втори етап, който обхваща участъка от надлез Товарна гара до СОМАТ. С осигуряването на четирилентов път ще бъде оптимизирано транспортното обслужване и връзките между Свободна безмитна зона, Индустриален и логистичен парк и републиканската пътна мрежа. Предстои и изграждане на локално пътно платно, което да облекчи значително транзитния трафик и да осигури директен достъп до производствените терени и площадки в промишлена зона Север.
* С изграждане на локал по ул. „Захарий Стоянов”, който да обслужва новата промишлена зона Юг-Запад, ще бъде осигурено адекватно транспортно обслужва на съществуващите и бъдещите производствени бази при входа на к-с „Меден рудник“.
* С изграждане на локал на бул. “Тодор Александров” ще бъде облекчен трафикът. Той ще осигури директен достъп от републиканската пътна мрежа до предприятията в Промишлена зона „Победа”.
* Предвижда се строителство на обслужващи улици и техническа инфраструктура в местността „Мадика”, разширението на промишлена зона „Север” след сградата на КАТ – Пътна полиция. Това са територии, в които вече работят изградени предприятия върху частни терени. С цел по-доброто им обслужване ще бъде изградена качествена инфраструктура. Необходимите проекти са изготвени и строителните дейности могат да стартират догодина. Предстои разширение на ул. „Янко Комитов” с осигуряване на четирилентова връзка в участъка от бул. „Проф. Я. Якимов” към промишлена зона Север, с крайулично паркиране и габарит, отговарящ на функциите на зоната.
* Изграждането на нова пътна връзка с кръстовище до надлез „Владимир Павлов” ще осигури бързо и удобно придвижване между индустриална зона Юг, индустриална зона Север, Пристанище Бургас, както и връзка с международния път към Турция, Гърция и АМ „Тракия”.
* С наличието на вече одобрен от местния парламент подробен устройствен план на зоната в Равнец, при заявен инвестиционен интерес може да стартира поетапното изграждане на довеждаща инфраструктура до бившето военно летище.