Предизборният период започна с имотните скандали, а ГЕРБ претърпя имиджови щети. Към началото на май нещата се промениха и има една динамична политическа среда. Имаше изключително активно включване от страна на ГЕРБ и премиера Борисов. Това заяви Боряна Димитрова от социологическа агенция "Алфа Рисърч" в сутрешния блок на БНТ.
"В условие на разочарование в тази кампания ще се окаже, че последното впечатление ще е най-силно", каза още тя.
"Няма човек, който да се двоуми дали да гласува за ГЕРБ или БСП. Хората се двоумят дали да гласуват за ГЕРБ или изобщо да не дадат вота си", разкри социологът Андрей Райчев.
"ГЕРБ имаше уникално постижение. Борисов хвърли няколко “трупа", за да спаси положението от имотните скандали", коментира Райчев.
"За ДПС е важно дали е минала “раната” Местан. От по-малките играчи, Джамбазки прави голямо впечатление. Силно впечатление прави и Марешки, който има и доста скъпа предизборна кампания", допълни той.
"Избирателната активност ще е 35% или около 2,1 милиона души. 58% смятат да подкрепят партията, на която симпатизират. Около 42% избират в хода на кампанията. ГЕРБ води с 31,1%, БСП 26,6%, ДПС с 13,9%, а ВМРО с 6,0%", разкри Димитрова по данни на "Алфа Рисърч".
"Омразата към ГЕРБ и БСП стана несиметрична. ГЕРБ са мразени повече. Борисов ще запази своите плюсове, но минусите са станали огромни", завърши Андрей Райчев.