Идеята за повече български стоки във веригите е за улеснение, а не затруднение на собствениците. Потребителите трябва да имат достатъчно информация за българските продукти. Това заяви пред БТВ Бистра Иванова от БАБХ.
Припомняме, че по време на извънредното положение правителството задължи веригите да имат обособени места, на които да излагат българско производство храни, сред които освен плодове и зеленчуци, са яйца, мед, мляко, риба и др.
"Не може със 100 кг картофи да станеш голям доставчик на веригите. Повечето българска продукция в магазините даде шанс на родните земеделци", разкри Христо Кумчев, земеделски производител.
Земеделецът посъветва малките производители да се обединят. А шансът срещу чуждите продукти е качеството на родните, допълни Кумчев.
"За последните два месеца добавихме 92 нови български продукта. Стараем да се да отговаряме на всички законови. За последните над два месеца сме продали над 8 милиона български яйца и 800 тона българско пилешко месо", разкри представител на търговска верига, в която БАБХ провери има ли достатъчно родни стоки.