Много дълго време Еврозоната не можеше да се вдигне до нивото на българските публични финанси. Дори в момента повечето страни в Еврозоната имат по-лоши показатели от България. За мен това е причината все още да не сме в чакалнята на Еврозоната.
Това каза в предаването "Лице в лице" по БТВ икономистът Красен Станчев по повод влизането на България в Еврозоната. "Дори и да изскочи нещо при стрес тестовете на банките, то няма да бъде съществено за банковата система у нас. Причината е, че в България банките, които се управляват като еднолично дружество, са нищожно малко, а проблемите са именно при тях", разкри още Станчев.
Той коментира и темата за новия концесионер на Летище "София". "При концесията на летище има три основни правила, които трябва да се спазват. Първото е, че хората са най-важни. Пътниците са тези, които ще носят приходи. Оттук следва и второто правило - необходими са инвестиции в инфраструктурата. И трето - не може да се разчита, че ще се вдигнат таксите и ще се поддържа това, което съществува в момента. Преди дни съвсем случайно разговарях с министъра на транспорта Росен Желязков и той ми каза, че водещо при определяне на новия концесионер ще бъде бизнес плана и обещанията за инвестиции. Този търг беше много различен от всички, които сме имали досега в модерната българска история. Не виждам нещо, което може да бъде обявено извън правилата, при провеждането на този търг", завърши Красен Станчев.