Въпреки клетвите на бившия регионален министър и бъдещ президент Росен Плевнелиев, че при ГЕРБ номерата с анексите и постепенното оскъпяване на магистралите не вървят, най-евтината "Тракия" поскъпна с нови 24.7 милиона лева, пише в. Сега.
Впечатляваща е не само сумата, но и това, че тя ще отиде точно у онези, които я поискаха - фирмата "Пътностроителна техника" от групата на известния бизнесмен Васил Божков.
Вчера стана ясно, че и двете поръчки за справяне с подгизването на лот 4 (отсечката от аутобана между Ямбол и Карнобат) са спечелени от тази фирма, която е част от "Тракия IV" - консорциума, строител на отсечката. Още през есента на 2010 г. шефът на строителната група Иван Иванов заяви, че държавата трябва да даде допълнителни пари, защото се оказало, че по трасето има мочурища и неподходящи почви. "Тракия IV" бе избрана, защото предложи да изпълни строителството на 49-километровата отсечка за 174.7 млн лева. Това беше сред най-ниските цени за километър нова магистрала - средно 2.2 млн. евро/км без ДДС.
Известно време министерството на Плевнелиев и пътната агенция твърдяха, че няма да се отпускат още средства, но през юли т.г. правителството се предаде, бръкна в бюджетния резерв и извади оттам 13.104 млн. лева за отводнителни мероприятия. Парите бяха дадени на подопечното на агроминистъра Мирослав Найденов държавно предприятие "Напоителни системи", за да проведе обществена поръчка за дренаж и корекции на речни корита. То пък предпочете да не прави търг за проекта, а да покани конкретни фирми. Не е ясно какви са били офертите на загубилите фирми. Отделно агенция "Пътна инфраструктура" пусна друг търг - за "стабилизиране на преовлажнени почви". "Това ще струва до 15 млн. лева", призна шефът на агенцията Лазар Лазаров, като уточни, че и тези пари ще са за сметка на бюджета, но те ще бъдат признати от Европейската комисия като допустими разходи и Брюксел ще ги възстанови на България.