Ние искаме да правим реформа. Не сме правили пазарлък. Това каза Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ”, на кръгла маса за реформите в железниците.
9 млн. лв. ще струва осигуряването на 6 работни заплати на съкратените служители от железниците. Тези пари могат да дойдат от вътрешен ресурс на БДЖ., каза Владимиров. Обезщетение от 10 заплати ще означават 15 млн. лв., допълни той. Тези пет мерки, които оповестихме, не изчерпват всички реформи в БДЖ. Сега е дошъл моментът за следващия етап на оптимизацията, каза Владимиров. По думите му - крайната цел е да се осигурят 300 млн. евро от ЕК, но за това трябва първо да се спаси БДЖ от фалит и следващите две години да не е на загуба.
С 20-24 млн. лв. ще се намали оперативната загуба при съкращение на служители. Трябва да се ограничи кражбата на гориво и пътуването без билети. От спирането на влаковете, ефектът ще бъде 140 млн. лв. за 7 години, изчисли Владимиров. Продажба на неоперативни активи за 2012 г. може да стигне до 30 млн. лв. Това ще отиде за погасяване на кредитите към банките. Ще добавим продажба не само на скрап и излишни вагони, а и на сгради и терени, каза той.
Ако „Товарни превози” се продадат за 100 млн. евро ще се изчисти целият въпрос с неплатежоспособността на БДЖ, каза Владимиров.
Дружеството трябва да има пари, за да направи ремонти. Държавата няма право да даде пари за „Товарни превози”.