БДЖ има 800 млн. задължения, които не обслужва. Има загуба от 50 млн. миналата година, тази година ще са 30. Никой не дава кредити на фалирало дружество. Всички са били наясно, включително и синдикатите, какво става.
Това каза в интервю за БНР министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски относно протестите в БДЖ заради предстоящите съкращения.
Трябва да намалим оперативната загуба, ако успеем догодина да я доближим до нула ще бъде голям успех. Краткосрочният ефект от нашите действия трябва да бъде намаляване на разходите. Разбира се, че ще търсим варианти и за увеличаване на приходите, но в момента това няма как да стане в такава неоптимизирана система, допълни той.
Съкращаването на хора ще е свързано със съкращаване на дейности. Спират се губещи линии и по този начин се освобождават хора. Механичното съкращаване няма смисъл. Пари за БДЖ в това състояние няма кой да даде. Синдикатите сами да преценят - ако искат да стачкуват и да се ликвидира тази компания. В краткосрочен план трябва да се оптимизират разходите и после да се предприемат действия, които ще доведат до резултати в средносрочен и дългосрочен план, каза още транспортният министър Ивайло Московски.